گروه حوادث: مردی که مادری و پسری را با انگیزه هایی عجیب کشته است به 2 بار قصاص محکوم شد.

اسفند ماه ‌سال‌۹۴، زن 47 ساله ای به نام مهتاب در محل کارش که خدمات خانگی واقع در حوالی میدان انقلاب بوده است  به قتل رسید .

 این درحالی بود که تجسس های پلیسی نشان داد  پسر این زن نیز که امید نام دارد  در سفری به یکی از شهرهای غربی ایران در مرز شهرهای غربی به قتل رسیده است.

 کارآگاهان جنایی تهران  بعد از بررسی های تخصصی تماس‌های مادر و پسر به مردی به نام کاظم که یکی از کارکنان شرکت بود مظنون شدند.

این مرد دستگیر شد و درحالی که زن و بچه داشت اعتراف کرد به مهتاب علاقه زیادی داشته است و چون رفتار نامهربانانه ای دیده دست به قتل زده است.

کاظم درباره قتل پسر مهتاب ادعای دفاع از ناموس کرد و گفت: «مدتی پیش از حادثه امید برای تفریح به شهر ما آمد. در یکی از میهمانی‌های خانوادگی‌مان متوجه شدم که به دخترم نظر دارد من آن شب روی پله ها نشسته بودم که دیدم امید در حیاط به دخترم دست‌درازی کرد  برای همین او به بهانه شکار با خودم به صحرا بردم و با شلیک گلوله به قتل رسانده و جسدش را همانجا رها کردم.» وی درباره قتل مهتاب گفت: «بعد از قتل امید به تهران آمدم و به دیدن مادرش رفتم. او از قتل پسرش خبر نداشت و تصور می کرد امید به خارج رفته است من به مهتاب بدهکار بودم و علاقه مند. وقتی صحبت بدهی‌ام شد و از او مهلت خواستم و گفتم دلباخته اش هستم و خواستم با من صیغه کند مهتاب قبول نکرد و شروع به داد و فریاد کرد. آنجا بود که از ترس همسایه‌ها او را هم با شالی که سرش بود خفه کردم.»

در دادگاه

کاظم هفته گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی محاکمه شد.

 او با درخواست قصاص از سوی اولیای دم در آخرین دفاعش گفت: «از قتل مهتاب ناراحتم اما امید مستحق مرگ بود. به او گفته بودم مهمانی‌های ما مختلط است و اگر کسی به خانواده‌ام دست‌درازی کند دیگر محرم نیست.» بنابه این گزارش، در پایان هیات قضایی متهم را به دوبار قصاص محکوم کرد.