تسویکا یحزکیلی ،روزنامه‌نگار صهیونیست و تحلیل‌گر امور عربی، مدعی شد برای آزادی نظامیان اسیر در دست حماس باید یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نواز غزه ربوده شود.

یحزیلی در گفت‌وگو با کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد: اگر ارتش عملیاتی منحصر به فرد علیه رهبران حماس انجام دهد می‌توان معادله را تغییر داد؛ دولت اسرائیل به ربودن السنوار فکر کرده و برای این موضوع آماده است.

یحزکیلی ادامه داد، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ تل‌آویو سه جنگ علیه نوار غزه به راه انداخت تا حماس را به زانو درآورد اما حماس باقی ماند. در حالی که تل‌آویو از ساخت فرودگاه، بندر و کارخانه کوکاکولا در نوار غزه سخن می‌گوید حماس شیوه‌ای دیگر یعنی جهاد علیه اسرائیل را انتخاب کرد. ابوعبیده فرمانده کل گردا‌ن‌های القسام شاخه نظامی حماس سه سال پیش ۱۳۹۵ گفت‌وگویی با شبکه الاقصی انجام داد و هم‌زمان تصاویر مربوط به چهار اسرائیلی اسیر در دست حماس نیز  منتشر شد.

ارتش رژیم صهیونیستی هویت‌های چهار نظامی که عکس آن‌ها منتشر شده را می‌داند؛ دو تصویر مربوط به هدار گولدن و شائول آرون است که پیش‌تر و همزمان در جنگ ۵۱ روز علیه غزه در سال ۲۰۱۴ کشته شدند.