تیمی آموزش‌دیده از کماندوهای رژیم صهیونیستی بیستم آبان‌ماه 1397 (یازدهم نوامبر 2018) با هدف انجام عملیاتی اطلاعاتی وارد نوار غزه شد.

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس از این موضوع آگاه و درگیری‌ها آغاز شد. طی این درگیری‌ها هفت تن از اعضای القسام از جمله یک فرمانده به نام نور برکه به شهادت رسیدند؛ درنهایت کماندوها با پوشش هوایی جنگنده‌های صهیونیست، از نوار غزه فرار کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت چند ماه، یکشنبه (شانزدهم تیرماه) نتایج تحقیقات مربوط به این عملیات ناموفق را منتشر و به شکست آن اذعان کرد. در بخشی از این گزارش آمده ستوان اول صهیونیست با نام اختصاری م به ضرب گلوله یکی از کماندوهای دیگر و به صورت اشتباهی کشته شد.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هدف این عملیات کار گذاشتن دستگاه‌های جاسوسی برای زیر نظر گرفتن فعالیت‌های حماس بود و یگان عملیاتی هفت ماه برای این موضوع آموزش دیده بود.

ادرعی افزود: گادی آیزنکوت، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش، مسئول شاباک و فرمانده بخش اطلاعات در ریاست ستاد مشترک ارتش نیز در فلسطین اشغالی این عملیات را پیگیری می‌کردند. بنیامین نتانیاهو در اولین واکنش به انتشار تحقیقات انجام شده، اعلام کرد که از اتفاق افتاده درس گرفته خواهد شد. در آذرماه سال گذشته میلادی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس تصاویری از نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی منتشر کرد که قصد انجام عملیات در خانیونس را داشتند.