درخواست تل‌آویو از مسکو:

جلوگیری از تقویت نفوذ ایران در سوریه 

سازمان تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل‌آویو برای جلوگیری از تقویت نفوذ ایران در سوریه دست به دامن مسکو شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند، این رژیم از روسیه درخواست کرده در زمینه دور کردن حزب‌الله از جولان تلاش کند.

سازمان تلویزیونی رژیم صهیونیستی که یک کانال تلویزیونی و شش شبکه رادیویی را اداره می‌کند، اعلام کرد: تل‌آویو از مسکو درخواست کرده اقداماتی را که پیشتر برای جلوگیری از استقرار ایران در منطقه اتخاذ کرده،‌ اجرایی کند.  

در ادامه این گزارش ادعا شده؛ اطلاعات چهار ماه پیش نشان می‌دهد نیروهایی از حزب الله در بخش سوری جولان با هدف آنچه ایجاد زیرساخت‌های تروریستی نامیده شده، مستقر شده‌اند.  سازمان پخش رژیم صهیونیستی سپس اعلام کرد: تلاش‌های اسرائیل در اقدامات حزب‌الله تعلل ایجاد کرد اما نتوانست به آن پایان دهد و به همین دلیل تل‌آویو خواستار مداخله مسکو شده است.

 مقامات متعدد رژیم صهیونیستی بارها از حضور ایران و حزب‌الله در سوریه ابراز نگرانی کرده‌‌‌اند و با لحنی التماس‌گونه خواهان خروج آنها هستند  مقامات مختلف روسیه هم در پاسخ بارها اعلام کرده‌‌اند حضور ایران در سوریه به درخواست دولت این کشور صورت گرفته و قانونی است. در همین ارتباط، اخیرا ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، شایعات درباره پیشنهاد واشنگتن و تل‌آویو درباره خروج ایران از سوریه را مضحک توصیف کرد. 

زاخارووا به شبکه خبری الجزیره گفت، شایعات برخی رسانه‌ها درخصوص پیشنهاد آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره به رسمیت شناختن دولت سوریه به ریاست بشار اسد مقابل تعهد روسیه برای خارج کردن نیروهای ایران از سوریه مضحک و غیرجدی است.

    

کره شمالی: 

آمریکا در حال نقض توافق سنگاپور است

وزارت خارجه کره شمالی تصمیم آمریکا برای برگزاری رزمایش مشترک در شبه جزیره کره را نقض روح بیانیه سنگاپور و برخلاف وعده‌های این کشور به پیونگ یانگ خواند.

کره شمالی روز سه شنبه هشدار داد که اگر رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره برگزار شود مذاکرات کارشناسی برنامه ریزی شده درباره مساله اتمی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی این اظهارات را در واکنش به رزمایش دانگ منگ میان نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود گفته است.  این مقام کره شمالی تاکید کرده است که اگر این رزمایش برگزار شود پیونگ یانگ توافق موجود برای شروع مذاکرات کارشناسی را مورد بازنگری قرار خواهد داد.  کره شمالی همواره با برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک در شبه جزیره کره مخالف بوده است.  بعد از دیدار اول کیم جونگ اون رهبر این کشور و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور، واشنگتن و سئول قول داده بودند برگزاری چنین رزمایشهایی را متوقف کنند. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این زمینه نوشت: رزمایش مورد نظر مذاکرات اتمی بین پیونگ یانگ و واشنگتن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر اقدامات آمریکا برای انجام این رزمایش پیش رود ما تصمیم جدیدی برای مذاکرات اتمی اتخاذ خواهیم کرد..

مذاکرات کارشناسی اتمی میان آمریکا و کره شمالی که به بن بست خورده بود بعد از دیدار غیرمنتظره رهبران دو کشور در دهکده مرزی پانمونجوم در 30 ژوئن قرار است دوباره آغاز شود. 

مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی رئیس‌جمهور کره جنوبی روز یک شنبه با اشاره به توافق کیم و ترامپ اعلام کرد که هفته آینده برنامه زمانی نشست تیم‌های کارشناسی واشنگتن و پیونگ یانگ اعلام خواهد شد.