نماینده آمریکا در اعتراض به واگذاری ریاست دوره‌ای نشست خلع سلاح سازمان ملل به ونزوئلا، این جلسه سازمان ملل را ترک کرد.

نماینده آمریکا، سه‌شنبه (هفتم خرداد ماه) در اعتراض به واگذاری ریاست دوره‌ای نشست خلع سلاح سازمان ملل به ونزوئلا، این نشست را ترک کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ این اولین باری نیست که واشنگتن در اقدامی اعتراضی، نشست خلع سلاح سازمان ملل را ترک می‌کند به طوریکه سال گذشته میلادی نیز در اعتراض به واگذاری ریاست‌ دوره‌ای این نشست به سوریه، جلسه را ترک کرد.

رابرت وود نماینده آمریکا در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل بعد از ترک جلسه در ژنو به خبرنگاران گفت: ما باید تلاش کنیم تا هر آنچه را که می‌توانیم برای ممانعت چنین کشورهایی از برعهده گرفتن ریاست هیأت‌های بین‌المللی انجام دهیم.

وی ادامه داد: نماینده خوان گوایدو، رئیس‌جمهور موقت، باید در این هیأت حضور داشته باشد و باید در حال حاضر در آن میز (ریاست) بنشیند.....رژیم سابق (نیکلاس) مادورو در اصل نابود شده است....فقط نمی‌خواهد تسلیم شود.

خوان گوایدو سوم با حمایت‌های آمریکا و متحدانش، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند از سوی دیگر تلاش دولت قانونی ونزوئلا به رهبری مادورو برای گفت‌وگو با مخالفان نتیجه‌بخش نبود و در نهایت این مخالفان تلاش کردند از طریق کودتا دولت را ساقط کنند.

گوایدو و هوادارانش پس از آن حاضر شدند که در نروژ با نمایندگان دولت قانونی کاراکاس، پای میز مذاکره بنشینند، که به دلیل حمایت گسترده ارتش از مادورو، توطئه کودتای مخالفان تحت رهبری آمریکا به شکست انجامید.

پرسنل نظامی ارتش ونزوئلا اخیراً با شرکت در رژه وفاداری به نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور، حمایت خود از دولت قانونی این کشور و آمادگی برای هرگونه نبرد احتمالی با آمریکا را نشان دادند.