جنبش الحرکه الاسلامیه عراق با اشاره به هدف حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد، این مسئله را مرتبط با اقداماتی دانست که پیش‌تر صورت گرفت و به سود سرویس‌های جاسوسی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی بود.

حسین الاسدی از رهبران الحرکه الاسلامیه (جنبش اسلامگرا) عراق به تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در عراق واکنش نشان داد.

الاسدی به شبکه خبری المیادین گفت که حمله به منطقه سبز در بغداد، بخشی از تحرکاتی است که در تلاش است [عراق] وارد جنگ شود.

وی تأکید کرد که پیش از بمباران منطقه سبز نیز اقدامات دیگری صورت گرفت که به سود سرویس‌های جاسوسی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی بود.

این رهبر الحرکه الاسلامیه خاطر نشان کرد که آمریکایی‌ها نخواهند توانست وارد نبرد مستقیم با ایران شوند و به همین دلیل در تلاشند که برخی از کشورهای عربی را وارد [این جنگ] کنند.

شامگاه یکشنبه (29 اردیبهشت ماه) چند گلوله خمپاره و موشک به نزدیکی سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه بین‌المللی سبز بغداد شلیک شد.

منابع خبری عراق گزارش دادند که در پی اصابت این موشک‌ها و شنیده شدن صدای انفجار، آژیر خطر در سفارت آمریکا در منطقه سبز به صدا درآمد.

منابع امنیتی عراق هم تاکید کردند که موشک‌هایی که به منطقه سبز اصابت کرده، از منطقه الغدیر در بغداد شلیک شدند.

وزارت خارجه آمریکا اما ساعاتی پس از این حمله، طی بیانیه‌ای کرد که هیچ کس آسیب ندیده و خسارتی نیز به ساختمان سفارت و اماکن مربوط به آمریکا وارد نشده است.

در این بیانیه آمده که اگر چه کسی آسیب ندیده است اما ما این حادثه را جدی تلقی می‌کنیم و همانطور که طی 2 هفته گذشته تاکید کردیم، آمریکا تهدیدات و حمله به هیچ یک از پرسنل و یا اماکن خود را تحمل نخواهد کرد و قاطع به آن پاسخ خواهد داد.

در ادامه این بیانیه همچنین ادعا شد که اگر هر حمله‌ای از سوی نیروها یا عناصر مورد حمایت ایران صورت بگیرد ما این کشور را مسئول آن تلقی خواهیم کرد و متقابلا پاسخ خواهیم داد. وزیر خارجه به طور عاقلانه و با توجه به تهدیدات موجود علیه کارکنان سفارت، به پرسنل غیرضروری دستور داده بود که عراق را ترک کنند؛ اکنون این عملیات تکمیل شده است.

منطقه بین‌المللی سبز به وسعت ۱۰ کیلومترمربع در محله کرخ واقع در مرکز شهر بغداد پایتخت عراق واقع است.

در این منطقه مهم، مراکز دولتی عراق، سفارتخانه‌های متعددی چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند.