برخی منابع خبری در لیبی از ملحق شدن نیروهای نظامی مصر به نیروهای خلیفه حفتر در جنگ علیه دولت وفاق ملی خبر داده‌اند.

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز حملات نیروهای حفتر علیه طرابلس، آرامش در جنوب طرابلس حاکم است حال آنکه برخی منابع از ملحق شدن نظامیان مصری به نیروهای حفتر برای کمک به آنها خبر دادند.

شنبه شب با اینکه نیروهای حفتر مدعی شدند که پایگاه‌هایی را در الساعدیه، العزیزیه و الزهراء به تصرف خود درآورده‌اند اما مرکز رسانه‌ای عملیات برکان الغضب (آتشفشان خشم) وابسته به دولت وفاق ملی ادعای ‌آن‌‌ها را تکذیب کرد. طبق گزارش وبگاه العربی‌الجدید، محمد قنونو سخنگوی برکان الغضب گفت که نیروهای حفتر سعی داشتند مناطق مذکور را به تصرف خود درآورند اما با تلاش‌های آن‌ها مقابله کردیم.

قنونو افزود که محور جاده فرودگاه تا صبح یکشنبه (22 اردیبهشت) شاهد درگیری‌های پراکنده بود و نیروهای دولت وفاق همچنان کنترل الساعدیه، العزیزیه و الزهراء را در دست دارند.

قنونو همچنین تصریح کرد که توقف چند روزه درگیری‌های میدانی در محورهای مذکور به دلیل حملات هوایی به خطوط پشتی نیروهای حفتر است. برخی منابع نظامی وابسته به حفتر نیز مشارکت نظامیان مصری در حملات نیروهای حفتر به طرابلس خبر داد و گفت: اتاق فرماندهی عملیات حفتر در هتل الرابطه در شهر غریان است که افسران مصری نیز در آن 

مشارکت دارند.

برخی شبکه‌های اجتماعی نیز قطعه فیلمی را منتشر کردند که نشان می‌داد مبالغی پول مصری در یکی از پایگاه‌های نیروهای حفتر در محور جاده فرودگاه کشف شده است.

منابع مذکور همچنین گفتند که حمایت‌های مصر از نیروهای حفتر تنها در حد مشارکت افسران در فرماندهی عملیات‌های نظامی نبوده بلکه به حد مشارکت یگان‌هایی از ارتش مصر در برخی از این عملیات‌ها رسیده است تا پایگاه‌هایی که نیروهای حفتر از دست داده‌اند دوباره باز پس‌گیرند. خلیفه حفتر نیز که برای دومین بار از زمان آغاز این حملات، به مصر سفر کرده بود روز شنبه پس از دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر به کشورش بازگشت.