ائتلاف معارضان سودانی پس از برگزاری چهار دور مذاکرات با شورای نظامی این کشور، تأکید کرد که این شورا در انتقال قدرت به دولت مدنی جدی نیست.

ائتلاف قوی الحریة و التغییر (ائتلاف گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) تأکید کرد که شورای نظامی در انتقال قدرت به دولت مدنی جدیت ندارد و سعی دارد قدرت را در انحصار خود داشته باشد. خالد عمر یوسف از رهبران ائتلاف مذکور در یک کنفرانس خبری گفت که عدم جدیت شورای نظامی به طور کل مردود است و این ائتلاف به انقلاب مسالمت‌آمیز خود برای تحقق تمامی خواسته‌های مردمی از جمله تشکیل دولت مدنی ادامه می‌دهد. یوسف افزود که فرصت همچنان برای شورای نظامی برای شراکت جهت انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشور، فراهم است. طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، یوسف همچنین اخبار مربوط به اینکه هیأت مذاکرات این ائتلاف دیدگاه و برنامه‌های مذاکرات را تغییر داده است، تکذیب کرد. وی درباره تبعات عدم پاسخگویی به خواسته‌های مردمی هشدار داد و گفت که شورای نظامی باید از تجربه رژیم عمر البشیر درس عبرت گرفته باشد.

فرستاده اتحادیه آفریقا وارد سودان شد

محمد حسن ولد لبات فرستاده اتحادیه آفریقا روز سه‌شنبه وارد سودان شد و به محض ورود به این کشور با شمس‌الدین کباشی سخنگوی رسمی شورای نظامی سودان دیدار کرد. فرستاده اتحادیه آفریقا تأکید کرد که مأموریت وی کمک به سودان برای دستیابی به راه‌حل‌هایی با کمک خود سودانی‌هاست.

طرح پنج ماده برای حل بحران

محمد مصطفی مدیر المرکز العربی لبناء ثقافة الدیمقراطیة و السلام ( مرکز عربی ایجاد فرهنگ دموکراسی و صلح) صبح روز چهارشنبه گفت که شورای نظامی پیشنهاد تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از هفت عضو ارتش و سه غیرنظامی را مطرح کرد و حال آنکه ائتلاف گروه‌های خواهان آزادی و تغییر تشکیل این شورا با ۱۵ عضو اعم از هشت غیرنظامی و هفت عضو ارتش را مطرح کرده است. وی از یک طرح پنج ماده‌ای برای حل بحران سودان خبر داد که عبارت است از: ۱- اعضای شورای حاکمیتی متشکل از ۱۲ نفر اعم از شش عضو ارتش و شش غیرنظامی باشد. ۲- اعضای غیرنظامی شورا از ایالت‌های مختلف انتخاب شوند. ۳-  با توجه به اینکه زنان سودانی تجربیاتی کمتر از مردان ندارند و از درایت و حب به وطن برخوردارند، عضویت زنان در شورا و حتی اعطای ریاست به آنها ضروری است. ۴- معیار نخستین برای اعطای منصب به هر فردی، توجه به تاریخ مبارزاتی و نقش او در روند تغییرات است. ۵- اعزام هیأتی از شورای نظامی برای گفت‌وگو و رایزنی با جبهه انقلابی، جنبش مردمی به رهبری الحلو و جنبش «تحریر السودان» به رهبری عبدالواحد محمد نور به منظور بررسی ریشه‌های بحران و حل آن.