عباس حاجی‌محمدی

آنطور که اسناد منتشر شده قضایی نشان می‌دهد، رهبر یک گروه مسلح شبه‌نظمی که صدها نفر مهاجر را پیشتر در مرزها به اسارت خود درآورده بود، مدعی شده که این گروه در حال تمرین برای ترور هیلاری کلینتون و باراک اوباما بوده است.

بر اساس این اسناد، مأموران پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف‌بی‌آی، در ماه نوامبر سال 2017 (آبان - آذر 96) پس از آگاهی از این ادعا از منزل میچل هاپکینز در فلورا ویستا، در نیو مکزیکو بازدید داشته‌اند. شاهدان همچنین گزارش کرده‌اند که اعضایی از این گروه شبه‌نظامی را با سلاح گرم در منزلشان مشاهده کرده‌اند.

بر اساس اسناد قضایی، مأموران پلیس فدرال نه قبضه سلاح و مهمات را در جریان جستجوی خانه رهبر این گروه یافته‌اند. اسناد قضایی نشان می‌دهد که روز دوشنبه (دوم اردیبهشت ماه) هاپکینز 69 ساله که با نام جانی هورتون جونیور نیز شناخته می شود، به دلیل حمل سلاح گرم و مهماتی که در جریان بررسی سال 2017 کشف شده بود، مجرم شناخته شد.

هاپکینز که روز یکشنبه بازداشت شده بود روز دوشنبه در دادگاه ایالتی لاس کراسس حاضر شد.

این فرد با عنوان رهبری گروه میهن‌پرستان متحد قانون اساسی پیش‌تر به دلیل سه جرم شامل جعل هویت یک افسر سلح، از حمل سلاح و مهمات منع شده بود.

دفتر دادستانی آمریکا از بیان اینکه چرا پس از یکسال بازرسی خانه این فرد، اقدام به بازداشت وی کرده است، امتناع کرد.

البته وکیل مدافع وی به خبرنگاران گفت که وی بی‌گناه شناخته شده است. وی گفته است که این سلاح و مهمات کشف شده به وی تعلق نداشته است. وکیل وی گفته که اتهامات وی ربطی به موضوعاتی که در این نقطه مرزی می‌افتد نداشته است. گزارش پلیس نشان می‌دهد که در سال 2017 آن‌ها فعالیت تندروی شبه‌نظامی داشته‌اند و هاپکینز به اصطلاح فرمانده گروهی متشکل از 20 شبه‌نظامی مسلح به کلاشینکف و دیگر تسلیحات بوده است.

همچنین در گزارش آمده است که هاپکینز پیش‌تر در بیانیه‌ای مدعی شده که گروهش در حال تعلیم برای ترور جورج سورس، میلیاردر آمریکایی، هیلاری کلینتون و باراک اوباما بوده است، چرا که این افراد حامی جنبش آنتیفا (جنبش عملی و خشن ضد سرمایه‌داری در آمریکا) بوده‌اند.

اسناد دادگاه البته نشان نمی‌دهد که هاپکینز چه زمانی این بیانیه را ارائه کرده است. دادستان ایالتی در نیومکزیکو مدعی شده‌ که این گروه مسلح بارها نسبت به بازداشت مهاجران در منطقه سانلند پارک اقدام کرده بودند. هفته گذشته نیز ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد مهاجران پیش از تحویل به پلیس مرزی آمریکا از سوی این گروه بازداشت می‌شدند.