مردم معترض به تغییرات اقلیمی جهانی و گرمایش زمین در لندن، برای سومین روز متوالی حمل‌ونقل و تردد در مسیرهای اصلی و مهم این شهر را مختل کردند.

تجمع هزاران نفری مردم انگلیس در اعتراض به گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی جهانی در حالی وارد روز سوم شد که در دو روز اول، پلیس این کشور حدود ۲۹۰ نفر را دستگیر کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، معترضان به تغییرات اقلیمی جهانی برای سومین روز، تقاطع‌ها و خیابان‌های مهم لندن را احاطه کرده و نظم عبور و مرور شهر را مختل کردند. آن‌ها از دولت انتظار دارند تا سال ۲۰۲۵ میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را به صفر برساند. پلیس لندن در این‌باره گفت انتظار داریم تظاهرات در هفته‌های آتی نیز ادامه یابد. اگر اعتراضات به‌صورت مسالمت‌آمیز و بدون ایجاد اختلال در زندگی سایر شهروندان باشد با آن مخالفتی نمی‌شود. کالین وینگرو رئیس پلیس متروپولیتن گفت: در حال حاضر تظاهراتی که در حال انجام است موجب اختلال جدی در حمل‌و‌نقل عمومی، کسب‌وکارهای محلی و شهروندان لندنی شده است که قصد رفتن به محل کارشان را دارند. روز سه‌شنبه تنها ده‌ها نفر بر روی پل واترلو در مجاورت پارلمان انگلیس دستگیر شدند. عده‌ای نیز به ساختمان شرکت نفتی شل در نزدیکی رودخانه تایمز خساراتی وارد کردند. آن‌ها با رنگ قرمز بر روی ورودی این ساختمان نوشتند: شل می‌داند. به نوشته روزنامه ایندیپندنت روز چهارشنبه نیز، این معترضین روند کار مترو شهر لندن را مختل کردند. پلیس برای متفرق کردن این افراد شبکه وای‌فای متروی لندن را قطع کرد. 

یکی از مأموران پلیس حمل‌ونقل لندن به این روزنامه گفت: به‌منظور ایجاد امنیت و جلوگیری از اختلال جدی در شبکه حمل‌ونقل زیرزمینی، پلیس حمل‌ونقل بریتانیا تصمیم گرفت ارتباط وای‌فای را در ایستگاه‌ها قطع کند. صادق خان شهردار لندن گفت به شدت در خصوص اختلال در شبکه مترو نگران است. او گفت اقدامات معترضین تغییرات اقلیمی، امنیت مسافران این خطوط را به خطر می‌اندازد. پیش‌تر نیز در ماه گذشته میلادی تعدادی از هواداران محیط‌زیست به نشانه اعتراض وارد پارلمان انگلیس شده و شعار سر دادند.