یک نظامی ارشد فرانسوی عضو ائتلاف آمریکایی ضدداعش صریحا  اذعان کرده که این ائتلاف در هجین غیرنظامیان سوری و زیرساخت‌ها را هدف قرار داده است.

یک نظامی ارشد فرانسویِ عضو ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش در یک یادداشت از روش‌های مورد استفاده ائتلاف برای شکست باقیمانده‌های داعش در شهر هجین استان دیر الزور سوریه به‌شدت انتقاد و به هدف قرار دادن گسترده غیرنظامیان توسط ائتلاف آمریکایی اذعان کرده است.

سرهنگ فرانسوا-رجیس لگریه که از ماه اکتبر (مهر ماه) مسئول مدیریت حمایت خمپاره‌ای از گروه‌های کرد هم‌پیمان ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه بوده است، در انتقادی بی‌سابقه علیه تاکتیک‌ها و روش‌های مورد استفاده ائتلاف تأکید کرده که تمرکز ائتلاف آن بوده که خطرات و ریسک‌هایی که با آن مواجه بوده را کم کند و این موضوع سبب افزایش شدید تلفات در میان غیرنظامیان سوری و تخریب‌‌های گسترده شده است.

این نظامی ارشد فرانسوی در یک یادداشت در نشریه بازنگری دفاعی ملی نوشت: بله جنگ در هجین سوریه حداقل در میدان نظامی به پیروزی انجامید اما این پیروزی بدون توجه به شرایط میدان صورت گرفت، ما درحالی‌که نیازی نبود، جنگ در هجین را طولانی کردیم و درنتیجه به افزایش تعداد تلفات ساکنان کمک کردیم.

او در این یادداشت انتقادی تصریح کرد: ما به طرزی گسترده زیرساخت‌های هجین را نابود کرده‌ایم و به ساکنانش تصویری نفرت‌انگیز از آزادی بخشی به سبک غربی ارائه دادیم، آزادی‌بخشی که از دل آن نطفه‌های ظهور قریب‌الوقوع یک دشمن جدید بیرون می‌آید.

لگریه افزود: ما به خاطر اینکه فاقد سیاستی واقع‌گرایانه و بلندمدت و یک استراتژی مناسب بودیم، به‌هیچ‌وجه جنگ را پیروز نشدیم، چه تعداد از اهالی هجین باید قربانی شوند تا ما بفهمیم در مسیری نادرست قرار داریم؟

اذعان بی‌سابقه این نظامی غربی در حالی صورت گرفته که پیش‌ازاین رسانه‌ها و مقام‌های سوریه به‌دفعات ضمن غیرقانونی خواندن حملات ائتلاف آمریکایی در این کشور، از کشته شدن غیرنظامیان سوری در این حملات خبر داده بودند.