سینا سبزیان

گروه هکری موسوم به «ارباب تاریکی» که یک گروه هکری شناخته شده است، تهدید کرده  در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی‌اش، اسناد گسترده و مدارک محرمانه‌ای را افشا می‌کند که حقیقت‌های بسیاری درباره حملات تروریستی یازدهم سپتامبر سال 2011 آشکار می‌کند. 

ارباب تاریکی عنوان کرده است این اسناد از شرکت‌های بیمه‌ای و آژانس‌های دولتی آمریکا به سرقت رفته است.

راشاتودی در مطلبی با اشاره به این موضوع نوشته است: گروه هکری ارباب تاریکی که گروهی بسیار کارکشته و حرفه‌ای در اجرای حملات سایبری است، پیش از این فعالیت‌هایی از جمله هک کردن شبکه نتفلیکس کلینیک‌های جراحی پلاستیک و دیگر اهداف مهم حساس را انجام داده است.

این گروه با انتشار لینکی در سرتاسر اینترنت مدعی شده که این لینک حاوی 10 گیگا بایت اطلاعات شامل اسناد و مدارک محرمانه مربوط به دعاوی قضایی حمله تروریستی سال 2011 موسوم به 11 سپتامبر است. این گروه گفته است که اگر به خواسته‌های آن‌ها که در پستی در وب‌سایت  Pastebin منتشر شده است، توجه نشود، رمز این آرشیو را منتشر می‌کند.

بر اساس اعلام این گروه، چنین اطلاعاتی می‌تواند پشت‌پرده شوم یکی از بدترین اتفاقاتی که در عصر اخیر رخ داده است را بر ملا کند که همین موضوع ارزش این اطلاعات را بالا می‌برد.

در توئیتی که این گروه منتشر کرده، آمده است: پاسخ‌هایی در ارتباط با توطئه‌های حملات تروریستی یازدهم سپتامبر با انتشار 18 هزار سند محرمانه ارائه می‌شود.

این گروه هکری با نام ارباب تاریکی همچنین تیزری منتشر کرده است که در آن نامه‌ها ایمیل‌ها، اسناد و مدارک مختلفی به چشم می‌خورد که به شرکت‌های حقوقی،اداره امنیت حمل و نقل و اداره هوانوردی فدرال مرتبط می‌شوند و در نهایت پایان این ویدئو اشاره می‌کند که اطلاعات بیشتری در راه است.

این گروه هکری مدعی است این اطلاعات صرفاً با نفوذ به شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ جهان از جمله لویدز لندن و هیسکوس به‌دست نیامده است، بلکه علاوه بر آن‌ها اسناد و مدارک از شرکت املاک و مستغلات سیلور استین، مالک مجتمع مرکز تجارت جهانی و سایر آژانس‌های دولتی در طی چندین عملیات هکری به دست آمده اند.

اگر ادعای ارباب تاریکی درست باشد، این اطلاعات احتمالاً شامل اسناد و مدارکی می‌شود که مربوط به دولت بوده است و باید نابود می‌شدند، اما شرکت‌های حقوقی در نابودی این اطلاعات کوتاهی کرده‌اند. این اسناد باید اطلاعاتی در ارتباط با حقایق بزرگ‌ترین و عجیب‌ترین رویداد تروریستی تاریخ در بر داشته باشد، رویدادی که سوال‌های بی‌پاسخ بسیاری را در بر دارد.

در اطلاعیه‌ای که گروه هکری منتشر کرده، آمده است: هرکسی که از انتشار نام خود در غالب این اسناد نگران است می‌تواند با جستجوی نام خود متوجه مبلغی که می‌تواند برای حذف نامش پرداخت کند، بشود.

این اطلاعیه همچنین می‌افزاید: به برخی سازمان‌های تروریستی و برخی رقبای دولت آمریکا پیشنهادهایی را برای فروش این اطلاعات داده‌ایم؛ اما اگر این نهادها از خرید این اطلاعات امتناع کنند، شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند پا پیش گذارند و برای خرید این اطلاعات باج خود را به صورت بیت‌کوین برای ما واریز کنند. اگر چنین اقدامی صورت نگیرد واکنش بعدی ما افشای کلیه اطلاعات است که می‌تواند همه افرادی که در این اقدام هولناک دست داشته‌اند با خود به زیر خاک ببرد. گروه هکری ارباب تاریکی سال 2016 میلادی نیز با هک کردن مراکز پزشکی، داده‌های تبلیغاتی که برای ترغیب مشتریان به تن دادن به عمل‌های زیبایی استفاده می‌شد را افشا کرد.