مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد روز جمعه (نهم آذر ماه) شش قطعنامه در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی به تصویب رساند. در یک قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته شده از بلندی‌های جولان عقب‌نشینی کند.

در قطعنامه نخست که مربوط به قدس بود، اقدامات رژیم صهیونیستی برای تسلط بر این شهر مقدس محکوم شده است.

نخستین قطعنامه که با ۱۵۶ رأی موافق، هشت رأی مخالف، استرالیا، کانادا، رژیم صهیونیستی، جمهوری کریباتی، جزایر مارشال، ایالات فدرال میکرونزی، جمهوری نائورو و آمریکا و دوازده رأی ممتنع تصویب شد. در این قطعنامه خواستار افزایش تلاش‌های برای سازش میان اسرائیل و فلسطین شده است. این قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و تمامی اقدامات خشونت‌آمیز را کاملاً متوقف کند.

در قطعنامه دوم نیز بر حق جدایی‌ناپذیر مردم فلسطین برای داشتن سرزمین و دولت تأکید شده است. دومین قطعنامه با عنوان اورشلیم قدس اشغالی، با ۱۴۸ رأی موافق، یازده رأی مخالف و چهارده ممتنع تصویب شد. اعضای مجمع با تصویب این قطعنامه مخالفت خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی در تحمیل قوانین و قلمرو قضایی خود به شهر مقدس قدس اعلام کرده و هرگونه اقدام در این راستا را غیرقانونی و فاقد اعتبار خواندند. این قطعنامه بر ضرورت حفظ آرامش تأکید کرده و خواستار حفظ وضعیت فعلی در اماکن مقدس قدس شده است.

حل مسالمت آمیز مسئله فلسطین، دیگر قطعنامه‌ای بود که در مجمع عمومی سازمان ملل با 156 رأی موافق، هفت رأی مخالف و دوازده رأی ممتنع به تصویب رسید.

قطعنامه چهارم هم در خصوص انتشار جهانی اطلاعات دقیق و جامع و نقش سازمان‌ها و مؤسسات مدنی در افزایش آگاهی و حمایت از حقوق جدایی‌ناپذیر مردم فلسطین همچون حق تعیین سرنوشت، استقلال و تلاش برای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت آمیز مسئله فلسطین بود.

این قطعنامه با 152 رأی موافق، هشت رأی مخالف و چهارده رأی ممتنع به تصویب رسید.

تداوم فعالیت بخش حقوق فلسطین در دبیرخانه سازمان ملل متحد به‌منظور ایجاد مشارکت سازنده و مثبت برای افزایش آگاهی بین‌المللی از مسئله فلسطین و فوریت حل مسالمت‌آمیز آن یکی دیگر از قطعنامه‌هایی بود که در مجمع عمومی سازمان‌ ملل در حمایت از فلسطین تصویب شد. این قطعنامه با 96 رأی موافق، سیزده رأی مخالف و 64 رأی ممتنع به تصویب رسید. ششمین قطعنامه نیز مربوط به جولان اشغالی سوریه بود. در این قطعنامه که با 99 رأی موافق، ده رأی مخالف و 66 رأی ممتنع به تصویب رسید، نسبت به اشغال بلندی‌های جولان سوریه از سوی رژیم‌صهونیستی و ساخت و سازهای غیرقانونی در آن ابراز نگرانی شده است؛ و هم تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحمیل قوانین و قلمرو قضایی خود به جولان اشغالی را فاقد اعتبار خوانده و از این رژیم می‌خواهد از این اراضی خارج شود اعضای مجمع عمومی سه قطعنامه هم در خصوص مسائل مربوط به خود نظام سازمان ملل و اصلاح آن‌ها به‌منظور تمرکز بیشتر بر حمایت از مردم فلسطین به تصویب رساندند.

اولین قطعنامه با عنوان کمیته اجرای حقوق مسلم مردم فلسطین از این کمیته سازمان ملل خواسته تلاش‌های خود را برای استیفای حق مردم فلسطین جهت تعیین سرنوشت خودشان ارتقاء داده و از پایان دادن به اشغال‌گری رژیم صهیونیستی حمایت کند.

در قطعنامه‌ای دیگر از اداره اطلاع‌رسانی عمومی دبیرخانه سازمان ملل خواسته شده اقدام به انتشار اطلاعات مربوط به فعالیت‌های سازمان ملل در خصوص مسئله فلسطین شده است. این قطعنامه همچنین خواستار افزایش اطلاع‌رسانی در خصوص حقوق مردم فلسطین شده است.

مجمع عمومی در قطعنامه دیگری هم خواستار تداوم فعالیت بخش حقوق فلسطین در دبیرخانه سازمان ملل‌متحد در زمینه نظارت بر تحولات مربوط به مسئله فلسطین شده است.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل‌متحد در بیاناتی از تمامی کشورهایی که به این قطعنامه‌های رأی موافق دادند، تشکر کرد و این حمایت را نشانه اجماع جهانی برای حل مسئله فلسطین دانست.