ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز یکشنبه (چهارم آذر ماه) یک فروند موشک بالستیک «بدر 1-پی» به سمت مواضع متجاوزان در «نهم» واقع در شرق صنعا شلیک کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، این موشک که در پاسخ به تجاوزات مداوم ائتلاف سعودی شلیک شد، با دقت به هدف برخورد کرده و منجر به کشته و زخمی شدن دهها نفر از مزدوران ائتلاف شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال  94 با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویران‌گر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بی‌گناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

این حملات پی در پی موجب شد، نیروهای ارتش یمن و انصارالله شنبه ‌شب (سوم آذر ماه)  نیز با شلیک سه موشک بالستیک «زلزال-۱»، مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در جازان در جنوب عربستان هدف قرار دادند. رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در (28 آبان ماه) از توقف شلیک موشک و حملات پهپادی این کشور در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش خبر داد اما حملات ائتلاف متجاوز از آن زمان نه تنها متوقف نشد، بلکه بر شدت آن نیز افزوده شد.  «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی مذاکره‌کننده یمن و سخن‌گوی رسمی انصارالله امروز اعلام کرد تشدید حملات ائتلاف 

آمریکایی-سعودی تلاش‌های «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن را از بین می‌برد و نیت‌های سازماندهی‌شده برای به شکست کشاندن تمام تلاش‌ها در راستای صلح را آشکار می‌سازد.