سازمان عفو بین الملل گفت: عربستان مملو از نقض حقوق بشر و اعدام های غیر قانونی است. همچنین این کشور در یمن به صورت برنامه‌ریزی شده و سازمان یافته نقض حقوق بشر مرتکب می شود و از مقامات سعودی خواست که فورا مکان اختفای جسد جمال خاشقجی، منتقد و روزنامه‌نگار عربستانی را مشخص کنند.

به نقل از العهد، محمد ابو نجیله، مسئول رسانه‌ای بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل اعلام کرد که ترکیه، عربستان و همه کشورهای عضو سازمان ملل باید برای روشن شدن حقایق مربوط به قتل جمال خاشقجی با یکدیگر همکاری کنند.

سازمان عفو بین‌الملل از مقامات سعودی خواست که فورا مکان اختفای جسد جمال خاشقجی را برای تشریح آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی و طبق معیارهای بین‌المللی مشخص کنند.

عفو بین‌الملل همچنین از دولت ترکیه نیز خواست که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را به انجام تحقیقات بین‌المللی فوری درخصوص ابهامات قتل خاشقجی دعوت کند.

این سازمان همچنین از جامعه جهانی خواست تا اقدامات فوری در مقابل نقض‌ حقوق بشر آشکار عربستان اتخاذ و با اینگونه اقدامات ریاض مقابله کند و درخصوص پرونده جمال خاشقجی کوتاهی نکند.

این سازمان اعلام کرد که عربستان اعدام‌های غیرقانونی، بازداشت‌های بی‌هدف مخالفان و همچنین نقض‌های حقوق بشر زیادی را در یمن مرتکب شده است که باید عواقب آن را بپردازد.

جمال خاشقجی دوم اکتبر(10 مهر ) برای انجام یک سری امور اداری مربوط به ازدواجش وارد کنسولگری ریاض در استانبول شد و نهایتا پس از روزها، سعودی‌ها به قتل این منتقد آل سعود در این ساختمان دیپلماتیک اذعان کردند. با این حال هنوز جسد پیدا نشده است.