در شرایطی که انتظار می‌رود واشنگتن طرح خود برای صلح خاورمیانه را پس از انتخابات اسرائیل در هفدهم سپتامبر(26 شهریور ماه) اعلام کند، یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که فرستاده‌ این کشور در روند صلح چند هفته آتی استعفا می‌دهد.

به نقل از اسکای نیوز، یک مسئول در دولت آمریکا تصریح کرد که جیسون گرینبلات، فرستاده آمریکا در روند صلح خاورمیانه از پست خود استعفا می‌دهد تا به نزد خانواده خود بازگردد.

این منبع ادامه داد، گرینبلات اساساً به این پرونده ملحق شده بود تا به مدت دو سال در دولت آمریکا در خصوص روند نزاع میان فلسطین و اسرائیل و نیز بر سر یک طرح قابل اجرا جهت حل نزاع میان دو طرف فعالیت کند.

این مسئول در کاخ سفید اعلام کرد که دیدگاه واشنگتن در خصوص روند صلح تکمیل شده است، اما اعلام این طرح در زمان مناسب انجام خواهد شد، اما این مسئول به موعد رونمایی از این طرح اشاره نکرد. در حالی‌که هنوز مشخص نشده که گرینبلات تا زمان اعلام طرح صلح آمریکا در این منصب می‌ماند یا خیر، این مسئول گفت که مرحله آتی شاهد مشارکت گسترده‌تری از سوی برایان هوک، فرستاده آمریکا به ایران و لآفی بیرکوویتس، معاون جارد کوشنر، مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد بود.