اهالی شهر مرزی الرمثا یکشنبه شب (سوم شهریور ماه) نیز به اعتراضات خود علیه محدودیت‌های جدید گمرکی دولت امان به صورت مسالمت‌آمیز ادامه دادند. به گزارش خبرگزاری عمون اردن، ده‌ها اردنی با تجمع در میدان اصلی شهر خواستار آزادی دستگیرشدگان اعتراضات یکشنبه شب (سوم شهریور ماه) شدند.

نیروهای امنیتی ۱۶ نفر را در اعتراضات جمعه و شنبه (یکم و دوم شهریور ماه) اهالی الرمثا دستگیر کردند. در همین راستا  یک منبع امنیتی اعلام کرد که هیچ‌گونه اقدام خشونت‌آمیزی از سوی مردم ثبت نشده است. دولت اردن تلاش می‌کند با نمایندگانی از البحاره به توافق برسند.

البحاره به افرادی در این شهر گفته می‌شود که از راه جا به جایی مسافران میان اردن و سوریه و حمل محموله‌هایی که اجازه ورود به کشور دارند، ارتزاق می‌کنند. حوادث شهر مرزی الرمثا واقع در شمال اردن با وجود نشست‌های پی‌درپی وزرا با نمایندگان این شهر هم‌چنان ادامه دارد. اعتراضات اهالی اردن در پی محدودیت‌های جدید گمرکی دولت در گذرگاه جابر نصیب میان سوریه و اردن صورت گرفته است. دولت اردن همچنان با بحران قاچاق سیگار دست و پنجه نرم می‌‌کند و به‌تازگی اعلام کرده است که حمل بیش از یک جعبه سیگار از گذرگاه‌های مرزی قاچاق محسوب می‌شود.