ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود، از صبح روز دوشنبه (31 تیر ماه) دست به تخریب ده‌ها دستگاه خانه در منطقه وادی الحمص در جنوب شرق قدس اشغالی زده است.

ولید عساف رییس کمیته مقابله با دیوارکشی صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این خصوص به پایگاه خبری فلسطین الیوم گفت که این عملیات بزرگترین جنایت جنگی است که پس از سال ۱۹۶۷ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

به گفته وی در مرحله اول صهیونیست‌ها تصمیم دارند بیش از ۱۰۰ خانه فلسطینی‌ها را تخریب کنند. قرار است نزدیک به ۲۲۵ خانه دیگر پس از پایان مرحله اول، تخریب شود.

در همین حال صدها مأمور صهیونیستی نیز بولدزرها و دستگاه‌های تخریب را همراهی می‌‌کنند. روز گذشته دادگاه استیناف رژیم صهیونیستی درخواست اهالی واد الحمص را برای تجدیدنظر در تخریب منازلشان را رد کرد. صبح دوشنبه (31 تیر ماه) و پیش از آغاز به کار بولدزرها و دستگاه‌های بیل مکانیکی، سربازان صهیونیستی اهالی خانه‌ها را به زور و با ضرب و شتم بیرون کردند.

بهانه دادگاه رژیم صهیونیستی برای تخریب این ساختمان‌ها، نزدیکی آن‌ها به دیوار حائل بود و رژیم صهیونیستی آن را خطری امنیتی توصیف کرده است.