برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که یک هیأت امنیتی به ریاست أیمن بدیع قائم‌ مقام دستگاه اطلاعات عمومی مصر روز شنبه (پانزدهم تیرماه) در سفری به تل‌آویو با نتانیاهو دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، هیأت مصری به منظور تکمیل جلسات دیدار با مقامات صهیونیستی، سفر خود به غزه و نیز دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله را به تعویق انداخت. وبگاه اسرائیلی مدعی شد که هدف هیأت مصری از تعویق سفرش به نوار غزه این است که جنبش حماس را به پذیرش توافقات با رژیم صهیونیستی وادار کند در حالیکه حماس آن را رضایت‌بخش نمی‌داند.

سفری هیأت مصری به سرزمین اشغالی در حالی است که نتانیاهو چند روز پیش، به‌دنبال برگزاری جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با موضوع وضعیت امنیتی غزه، گفت: ما می‌خواهیم آرامش را احیا کنیم، اما در عین حال داریم برای یک عملیات بزرگ نظامی، برای هنگامی که ضرورتی پیش بیاید، آماده می‌شویم.

زیاد النخاله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین هفته گذشته در آستانه برگزاری جلسه اقتصادی معامله قرن در بحرین، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که حفظ سلاح و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل از مهم‌ترین عوامل و وظایف برای مقابله با معامله قرن است.