استاندار هرمزگان گفت: مرحله اول واحد تولیدی گندله سازی مادکوش که در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به زودی با ظرفیت تولید دو و نیم میلیون تن گندله افتتاح خواهد شد.

فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان گفت: افق در نظر گرفته شده برای این واحد، تولید ۱۰ میلیون تن گندله است که در راستای رسیدن به این هدف، تأمین سرمایه در گردش و کمک به آن در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در تأمین نیروی انسانی واحد گندله سازی مادکوش نیروهای بومی هرمزگان باید در اولویت باشند و ۸۰ درصد نیروهای این واحد از میان متقاضیان و نیروهای بومی تأمین شود.

مجتمع گندله سازی مادکوش از سال ۸۴ فعالیت خود را به منظور توسعه پایدار صنعت فولاد آغاز کرد و هم اکنون ظرفیت تولید ۵ میلیون تن گندله در سال دارد.

با توجه به کمبود گندله در کشور، این شرکت فعالیت خود را در منطقه ویژه فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب که نیاز شدیدی به گندله دارند آغاز کرد.

احداث مرحله نخست این مجتمع با ظرفیت ۲ میلیون ۵۰۰ هزارتن گندله در سال، از ابتدای سال ۹۲ شروع شد و اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

شرکت مادکوش از زیر مجموعه‌های گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش است.

همتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر سازمان بنادر و دریانوردی بر فعالیت‌های این حوزه در استان، گفت: اخیراً حوادثی در انبارهای کالاهای موجود در بنادر و همچنین برای برخی شناورها در بنادر استان رخ داده که نیاز است سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت‌های دقیق‌تری را در این حوزه داشته باشد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: با هر مجموعه‌ای که در حوزه بنادر استانداردها را رعایت نکند، برخورد قانونی خواهد شد و در این حوزه باید نظارت جدی برای پیشگیری و جلوگیری از بروز حوادث وجود داشته باشد.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت صنعت هتلداری، خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی فعال در استان و همچنین دستگاه‌های اجرایی هرمزگان باید در راستای حفظ و تقویت اشتغال از صنعت هتلداری حمایت ویژه‌ای کنند.

همتی ابراز داشت: برای کمک به رونق فعالیت هتل‌ها در هرمزگان، دستگاه‌های اجرایی باید به طور جدی از ایجاد مهمانسراهای دولتی پرهیز کنند و به جای استفاده از آن، از ظرفیت هتل‌ها برای اسکان مهمانان خود استفاده کنند.

استاندار هرمزگان گفت: این کار علاوه بر حفظ اشتغال در این صنعت، موجب افزایش رغبت سرمایه گذاران این حوزه برای فعالیت بیشتر در هرمزگان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی به زمین‌های کشاورزی هرمزگان، گفت: دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با هجوم ملخ‌ها با جدیت و به طور مستمر در حال تلاش هستند و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.