نیازهای فناورانه فولاد توسط دانش‌بنیان‌ها رفع می‌شود

نیازهای فناورانه صنعت فولاد همزمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس از سوی فناوران و دانش‌بنیان‌ها رفع می‌شود.

رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت فولاد همزمان با هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس و توسط شبکه بین‌المللی مبادلات فناوری فن‌زی ۲۱ خرداد ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در رویداد نیازهای فناورانه صنعت فولاد می‌توانند از تخفیف ۴۰ درصدی استفاده کنند.

این رویداد یک رویداد مبتنی بر تقاضای نوآوری است که طی آن شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها، چالش‌ها و نیازهای فناورانه خود را معرفی و از مخاطبان می‌خواهند که پیشنهادهای نوآورانه خود را برای حل چالش‌ها در مهلت مشخص شده ارسال و از فرصت همکاری با سازمان متقاضی بهره‌مند شوند

این رویداد که در جریان برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، برخی از شرکت‌های فعال و بزرگ صنعت فولاد اقدام به معرفی نیازهای فناورانه خود در مقابل افراد، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان می‌کنند و در صورت اعلام آمادگی برای رفع نیازها از سوی فناوران، جلسات مذاکره بین طرفین انجام می‌گیرد.

شبکه بین‌المللی مبادلات فناوری فن‌زی به عنوان مجری و کارگزار تبادل فناوری رویداد اقدام به شناسایی نیازهای فناورانه شرکت‌های فولادی، برگزاری رویداد، هماهنگی جلسات مذاکره و مدیریت تعاملات بین طرفین تا حصول نتیجه را برعهده دارد.

    

مشکل قیمت‌گذاری مجتمع فولاد ارومیه حل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: مجتمع فولاد ارومیه در بخش قیمت‌گذاری برای واگذاری با مشکل روبرو است که این مسئله تا ۲ ماه آینده حل می‌شود.

رضا حسینی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی افزود: نبود قیمت‌گذاری مناسب بانک، سرمایه‌گذار و فروشنده را در امر واگذاری مجتمع فولاد ارومیه با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: باید ظرف مدت ۱۵ روز تیم کارشناسی مراحل قیمت‌گذاری را انجام دهند و طی ۲ ماه آینده عملیات تسویه تسهیلات بانکی این واحد و واگذاری آن انجام شود.

وی بیان کرد: در‌حال‌حاضر ۲ سرمایه‌گذار از کشورهای ترکیه و عراق برای راه‌اندازی این واحد اعلام آمادگی کرده‌اند ولی به دلیل نبود قیمت‌گذاری مناسب این امر به تعویق افتاده است.

وی تاکید کرد: هدف ما نگه داشتن سرمایه در داخل استان بوده و شرط واگذاری واحد تولیدی مجتمع فولاد به سرمایه‌گذار نیز همین مسئله است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در ادامه با اشاره به مشکل یکی دیگر از واحدهای تولیدی گفت: واحد تولیدی زاب سان در امر تمدید قرارداد و واگذاری زمین با بانک دچار مشکل شده و حل این امر همراهی بیشتر مسئولان امر را می‌طلبد.

حسینی تاکید کرد: برای راه‌اندازی واحد تولیدی در مرحله نخست تمدید قرارداد مشارکت تولید سرمایه‌گذار به مدت یکسال بررسی می‌شود و درنهایت عملیات واگذاری زمین نیز در حال بررسی است.

علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: هدف ما جلوگیری از ضرر بیشتر صاحبان واحدهای تولیدی دارای مشکل است و این امر نیازمند همراهی بیشتر است.

در ادامه این جلسه مشکلات چند واحد تولید و سرمایه گذاری در آنها بررسی و تدابیر لازم برای رفع آنها اندیشیده شد.

اجرای طرح‌های حوزه اقتصاد مقاومتی از اواخر سال ۱۳۹۳ در کشور آغاز شد و تاکنون هزاران میلیارد ریال تسهیلات در این حوزه به کارآفرینان و صاحبان صنایع مختلف 

پرداخت شده است؛ احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام از جمله مهمترین بخش‌هایی است که در این راستا انجام شده است.