سخنگوی ستاد نوروزی کیش، از پذیرش گردشگران نوروزی جزیره با رعایت کامل دستورالعمل‌‌های بهداشتی و نظارت‌‌های مستمر ناظران تمامی حوزه‌‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌‌‌‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا علوی رضوی با اشاره به  کاهش ۱۷ درصدی ورود گردشگران جزیره، اعمال محدودیت به ویژه در مسیر دریایی و محدودیت  60 درصدی ظرفیت پذیرش در پرواز‌‌ها را از عوامل کاهش تعداد مسافران عنوان کرد و گفت: ورود خودرو در نوروز 1400 کاهش 100 درصدی داشت و با توجه به ممنوعیت برپایی کمپ‌‌ها و فعالیت خانه مسافر‌‌ها، نوروز سال جاری شاهد کاهش تعداد مسافران و گردشگران دریایی بودیم.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش در بخش دیگری از سخنان خود به تشدید نظارت‌ها و تاکید بر رعایت کامل مقررات بهداشتی در تمامی حوزه‌‌های فعال جزیره کیش اشاره کرد. وی رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، و دسترسی به مایع ضدعفونی را از جمله موارد مورد تاکید ناظران این حوزه عنوان کرد که در ایام نوروز بجد بررسی و ارزیابی شدند.

 علوی رضوی تصریح کرد: تبلیغات محیطی و فضای مجازی در خصوص رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی، معرفی سامانه 124، تبریک رویدادها و مناسبت‌‌های ملی و مذهبی، پیام‌‌های نیروی انتظامی و پلیس راهور و شعار سال در تمامی ایام نوروز 1400 انجام و پیگیری شد.

 تبلیغات موثر با محوریت رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در جزیره

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد نوروزی کیش همچنین از اطلاع‌رسانی و تبلیغات موثر با محوریت رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جزیره کیش خبر داد.

علوی رضوی بر بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌‌های تلویزیون شهری، تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی به موقع و تاثیرگذار با هدف فرهنگ‌سازی میان تمام اقشار مختلف جامعه از جمله گردشگران جهت رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش تاکید کرد.

وی با بیان این که اقدامات رسانه‌ای روابط عمومی سازمان در سطح گسترده به منظور آگاهی بخشی به عموم جامعه از خطرات ناشی از بیماری کرونا و موضوعات مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری در این منطقه تحقق یافته است، افزود: تولید محتوا، ویدئو، کلیپ، مستندسازی و موشن‌گرافی و انتشار آن در شبکه‌‌های اجتماعی و رسانه‌‌های سراسری از جمله اقدامات این مدیریت است.

اعمال پذیرش 50 درصدی در تفریحات دریایی کیش

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نیز با بیان این که خدمات گردشگری طبق مقررات و ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش به مسافران ارائه شد، گفت: با اعمال محدودیت‌‌های بهداشتی و پذیرش 50درصدی در شناورهای تفریحی بیش از 8 هزار نفر از شناورهای تندرو کف شیشه‌ای و آکواریوم استفاده کردند.

عزیزالله فرضی پور از دریافت خدمات دریایی بیش از 30 هزار گردشگر از 23 کلوپ تفریحات دریایی در جزیره کیش خبر داد.

وی در خصوص کنترل و نظارت‌‌های حداکثری بر رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز گردشگری کیش گفت: امسال در حوزه تفریحات دریایی بیش از 30 هزار نفر گردشگر خدمات دریافت کردند که در مقایسه با سال‌‌های گذشته 40درصد کاهش داشته است. وی درخصوص کنترل و نظارت‌‌های حداکثری بر ارائه خدمات در دو بخش دریایی و ساحلی گفت: دو شناور به همراه 6 نفر از کارکنان اداره امور دریایی و تعداد دو گشت خودرویی در ساحل با 6 نفر از کارکنان موسسه ورزش و تفریحات سالم در ایام نوروز به صورت مستمر فعالیت کردند.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: دو نفر به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به شکایات و انتقادات گردشگران در حوزه تفریحات دریایی حضور دارند.

به گفته فرضی‌پور نظارت بر نرخ ارائه خدمات کلوپ‌‌های دریایی و غواصی با جدیت تمام در دستور کار این موسسه قرار گرفته است.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش در رابطه با ارائه خدمات ایستگاه‌‌های دوچرخه‌سواری در سطح جزیره کیش اظهار داشت: بیش از 14 هزار نفر از ایستگاه‌‌های دوچرخه سواری خدمات دریافت کردند و ضد عفونی دوچرخه‌‌ها نیز به صورت مداوم انجام می شود.

فرضی‌پور تصریح کرد: با اهتمام به رعایت ضوابط بهداشتی در پلاژ‌‌های آقایان و بانوان به ازای فروش هر بلیت یک عدد ماسک نیز در اختیار گردشگران قرار گرفت تا در داخل رختکن‌‌ها با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تردد کنند.