معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هیچ اجباری برای تاکسی‌داران بخش خصوصی در جزیره کیش برای ثبت‌نام در تاکسی اینترنتی وجود ندارد.

 سعیدپورعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت تاکسی‌های جزیره کیش و نارضایتی‌هایی که بعضا برای مسافران و کیشوندان به وجود آمده، گفت: باید بپذیریم که گسترش و ورود تاکسی‌های اینترنتی یک امر جهانی است و بسیاری از کشورها از این فناوری استفاده می‌کنند البته همیشه ورود فناوری‌های جدید مخالفانی را در بخش سنتی داشته است و این مساله نیز برای ما قابل پیش‌بینی بود. وی ادامه داد: قرار نیست هیچ انحصاری در هیچ بخشی به وجود بیاید. همچنین نگرانی‌ نداریم که تاکسی‌های اینترنتی وارد بازار گردشگری بشوند و کسب و کارهای دیگر را دچار آسیب کنند و اگر امروز بحث حضور تاکسی‌های اینترنتی در جزیره کیش مطرح شده به دلیل انبوه مطالبات مردمی است که معتقدند هم اکنون خدمات خوبی در بخش حمل و نقل دریافت نمی‌کنند. پورعلی ادامه داد: عدم پاسخگویی به تقاضاهای سفر، پاسخگویی با تاخیر، عدم به‌روزرسانی از جمله مشکلاتی است که مردم در زمینه حمل و نقل در جزیره کیش به ما منتقل کردند و همین مساله باعث شد تا بحث ورود تاکسی اینترنتی مطرح شود.

 پورعلی  ادامه داد: تا 10 آذر رانندگان تاکسی فرصت دارند تا در سامانه تاکسی اینترنتی ثبت‌نام کنند و بعد از 10 آذر ماشین‌های شخصی بر اساس شرایطی که سازمان منطقه آزاد کیش اعلام می‌کند می‌توانند ثبت‌نام کنند. هدف ما این است که فضای رقابتی ایجاد شود تا در این فضای رقابتی مردم خدمات بهتری دریافت کنند و این فضا باعث خلاقیت و نوآوری می‌شود. البته اسنپ باید در راستای اساسنامه و با هماهنگی سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت کند.