مرتضی بلوکی

با سیاست‌های مدیر عامل منطقه آزاد کیش می‌توان به رشد و توسعه بیشتر کیش امیدوارتر بود.

به‌رغم شیوع بیماری کرونا وهمینطور مشکلات به وجود آمده از تحریم‌ها بر اقتصاد کشور و به تبعات آن در جزیره کیش اما به نظر می رسد جذب میزان سرمایه‌‌گذاری در جزیره کیش نسبت به سال مشابه افزایش چشمگیری داشته است.

با سیاست‌های مدیر عامل منطقه آزاد کیش مبنی بر جلوگیری از خام فروشی و عدم فروش زمین برای پروژهای تجاری و خدماتی و همینطور تمایل سازمان برای مشارکت در پروژهای مسکونی و گردشگری و نیز واگذاری زمین بی واسطه و فروش از طریق مزایده و اثبات اهلیت‌های تعیین شده برای واگذاری زمین‌ها می‌توان به رشد و توسعه بیشتر کیش امیدوارتر بود.

 چرا که واگذاری زمین به سازندگان واقعی و حذف دلالان زمین باعث تشویق و انگیزه بیشتر سرمایه‌‌گذاران در جزیره کیش خواهد شد.

تلاش‌ها برای رفع مشکلات پروژهای نیمه‌کاره رها شده، کاهش هزینه‌های ساخت و ساز پروژه‌ها و تعین زمان مشخص برای سازندگان جذب سرمایه‌‌گذاران واقعی، نوید روزهای خوبی در جزیره کیش خواهد بود.

 احداث پروژه‌های تعریف شده در حوزه گردشگری، عمرانی، بنادر و فرودگاه جدید کیش با قابلیت ترانسفر شدن سالانه بیش از ۶ میلیون نفر در سال طرح‌های تامین سوخت هواپیماها و همینطور احداث طرح‌های تفریحات هوایی در کنار به روز رسانی شدن صنعت گردشگری عملا باعث ورود بیشتر گردشگر داخلی و خارجی و ارزآوری خوبی خواهد شد.

گام‌های بلند و محکمی برای حمایت از سرمایه‌‌گذاری، جذب سرمایه‌‌گذاری و رفع مشکلات سرمایه‌‌گذاران موجود در کیش توسط مدیر عامل و معاونین و مسئولین کیش برداشته شده که در صورت بهره برداری از این طرح‌ها و ایجاد درآمدهای پایدار برای سازمان منطقه ازاد کیش و هزینه شدن این درآمدهای پایدار برای رشد و توسعه کیش و رفاه بیشتر کیشوندان و گردشگران به جرات می‌توان گفت کیش در جذب گردشگر در داخل و خارج از کشور تحول قابل‌توجهی خواهد داشت.

در این بین اما با برنامه‌های توسعه و آبادانی بیشتر در کیش طرح‌های پروژه‌های گردشگری صنعتی و عمرانی بنظر می‌رسد مسئولین بالادستی در همه نهاد‌ها و سازمان‌ها به کمک مدیر عامل منطقه آزاد کیش آمده و با حمایت از طرح‌های ملی تعیین شده در کیش در رشد و توسعه منطقه ایفای نقش کنند.