مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رونق گردشگری دریایی و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه امکانات و خدمات مرتبط با ساحل و دریا را از مهمترین سیاست‌های گردشگری سازمان دانست. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش؛ غلامحسین مظفری، در بازدیدهای دوره‌ای چهارشنبه‌های هر هفته از پروژه‌های در دست ساخت جزیره گفت: اقتصاد دریا و استفاده از ظرفیت‌های فراوان این بخش، از جمله راه‌های جذب بیشتر گردشگر، درآمدزایی و کاهش اتکا کشور به منابع تجدیدناپذیر انرژی است. وی در بازدید از پروژه رستوران مارینا کیش که هم زمان با 20 آبان «روز کیش» به بهره‌برداری خواهد رسید؛ ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه آزاد کیش در حوزه‌های مختلف گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توسعه فعالیت در حوزه گردشگری دریایی می توانیم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از نقاط مختلف دنیا را به این جزیره جذب کنیم و محقق شدن این مهم، موجب رونق صنعت گردشگری دریایی منطقه خواهد شد. وی با بیان این که اقدامات خوبی با اتکا به توانمندی، تخصص و امکانات مجموعه مارینای کیش در حوزه ارائه خدمات گردشگری دریایی در منطقه آزاد کیش محقق شده است، گفت: باید با سرعت بیشتر رستوران، فرشگاه و تجهیزات دریایی این مجموعه برای مسافرانی که مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می‌کنند، توسعه داده شود.

حمایت کیش از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پرورش ماهی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین گفت: استقرار یک شرکت مزرعه پرورش ماهی در قفس- به عنوان شرکتی خلاق و پیشرو در مرکز نوآوری کیش- ؛ موجب توسعه و ارتقای این مجموعه خواهد شد. مظفری از بخش‌های مختلف مزرعه پرورش ماهی نیک‌زا واقع در روستای گرزه که سالانه با ظرفیت تولید ۳ هزار تن ماهی و صادرات به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس فعالیت می‌کند؛ بازدید کرد و در جریان فعالیت این شرکت در حوزه پرورش ماهی در دریا قرار گرفت. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بهره‌مندی مزرعه پرورش ماهی در قفس از زیرساخت‌های جزیره کیش را یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در این منطقه عنوان کرد و گفت: سواحل کشور با ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر وسعت از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی برخوردار است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.

وی افزود: جزیره کیش به عنوان منطقه اقتصادی و گردشگر محور در جذب فعالین بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در کیش موفق عمل کرده و این منطقه می تواند کانونی برای فعالیت و توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس، نقش مهمی ایفا کند. حسین یوسفی، مدیرعامل شرکت نیک‌زا«مزرعه پرورش ماهی در قفس» نیز با بیان این که این مزرعه در بستر دریا، مجهز به ۲۴ قفس و بر اساس آخرین دستاوردهای تکنولوژی پرورش ماهی در دریا با همکاری شرکت اکوا گروپ نروژ و همچنین با مشاوره شرکت آکوالند از ابتدای سال ۹۵ فعالیت این مجموعه آغاز شده گفت:۲۴ قفس و هر قفسی با ظرفیت ۱۲۵ تا ۱۶۰ تن در گونه‌های مختلف امکان تولید و نزدیک به ۳۸۰ تن ظرفیت انبار غذا دارد که توسط سیستم اتوماتیک، قفس‌ها هدایت می شود و غذا دهی به ماهی‌ها در نوبت‌های مختلف بر اساس نیاز ماهی‌ها تنظیم می‌شود.