امام جمعه کیش گفت: با وحدت و همدلی کم نظیر موجود میان مسئولان کنونی سازمان منطقه آزاد کیش و مردم جزیره؛ شاهد پیشرفت و توسعه قابل توجه در جزیره کیش هستیم.

به گزارش ایلنا، اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس با امام جمعه کیش دیدار و درزمینه سه موضوع جایگاه مناطق آزاد، ثبات مدیریتی و فرهنگ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت الاسلام حسن‌زاده امام جمعه کیش در ابتدای این جلسه، بر لزوم اهمیت وحدت حاکم بر منطقه آزاد کیش میان مسئولین اجرایی و مدیریت‌های زیر مجموعه این سازمان و مردم کیش اشاره داشت و گفت: وحدت و هم افزایی میان دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه، موجب پیشرفت و ارتقای جزیره کیش در حوزه‌های مختلف؛ اقتصادی، عمرانی، گردشگری شده است.

وی با بیان این که امروز جایگاه مناطق آزاد از نظر حقوقی و اجتماعی تنزل پیدا کرده است، اظهار داشت: مناطق آزاد از نظر اجتماعی میان نخبگان منزلت خود را از دست داده است. در این رابطه مجلس نیز برای ارتقای جایگاه حقوقی، قانونی و اجتماعی این مناطق می تواند نقش مهمی را ایفا کند. امام جمعه کیش با تاکید بر این که لغو قانون معافیت‌های مالیاتی زمانی ابلاغ شد که این مناطق در زمینه‌های مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا و تحریم‌های دشمنان با مشکلات عدیده ای مواجه بودند، گفت: هدف از ایجاد مناطق آزاد و تدوین قانون چگونگی اداره این مناطق تسهیل در صادرات و تقویت در حوزه تولید بود که متاسفانه عدم اجرای قانون مناطق آزاد و محدویت‌های اعمال شده؛ برخی از مناطق نتوانستند در چارچوب اهداف اصلی حرکت کنند.

امام جمعه کیش عدم ثبات مدیران در مناطق آزاد را یکی از مهمترین آسیب‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: کیش سرمایه ایران است و نداشتن ثبات مدیریتی، جایگاه ویژه این مناطق را دچار آسیب‌های جبران ناپذیری می کند. به اعتقاد بنده مدیران لایق و فرهیخته این مناطق باید حداقل به مدت 4 سال مسئولیت بر عهده داشته باشند تا جایگاه این مناطق حفظ و ارتقا یابد. حجت الاسلام حسن زاده بر نگاه واقع بینانه به مناطق آزاد که به عنوان پشتیبان اقتصادی کشور است، اشاره داشت و افزود: مشارکت مسئولان و افراد تاثیر گذار مناطق آزاد در اصلاح قانون چگونگی اداره این مناطق می تواند راه گشای مشکلات پیش رو باشد.