سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه پس از بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه، در جلسه با حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل این شرکت تحکیم و همکاری‌های متقابل بین صنعت و منطقه را مورد تأکید قرار داد.

اصغر هدایت ضمن ابراز خرسندی از این بازدید اظهار کرد: از مشاهدۀ کار و تلاش در این شرکت لذت بردم و به‌عنوان یک ایرانی به عزم و پشتکار مهندسان و کارکنان این مجموعۀ تولیدی افتخار می‌کنم.

وی ضمن اشاره به نقش مؤثر فولاد مبارکه در حوزۀ اقتصاد ملی افزود: فولاد مبارکه علی‌رغم فشار تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا که اقتصاد کشور را در شرایط سختی قرار داده، همچنان به‌عنوان یک صنعت مادر در منطقه و کشور تأثیرگذار است و نقش بسزایی در اقتصاد و اقتدار ملی ایفا می‌کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه تعامل و همکاری‌های متقابل را مقدمۀ تحقق شعار جهش تولید دانست و خاطرنشان کرد: دستیابی به این شعار بر اساس منویات مقام معظم رهبری یک رسالت همگانی است.

هدایت در ادامه، ضمن مثبت ارزیابی کردن نقش فولاد مبارکه در توسعۀ متوازن منطقه و قدردانی  از عزم و ارادۀ مدیریت فولاد مبارکه در این خصوص،  حمایت از صنعتگران را رسالت اصلی دولتمردان دانست و افزود: حمایت از این شرکت، حمایت از اشتغال و تولید است.

وی خودکفایی و بومی‌سازی‌های صورت‌گرفته در فولاد مبارکه را ازجمله برکات تحریم‌ها برشمرد و از مشارکت این شرکت در تأمین فولاد ویژه و مقاوم در محیط نفت و گاز ترش در پروژۀ خط لولۀ انتقال نفت از گوره به جاسک قدردانی کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته و پروژه‌های اجراشده در خصوص بازچرخانی و استفادۀ بهینه از آب موردنیاز، اقدامات صورت‌گرفته را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: فولاد مبارکه با استفاده از منابع داخلی و با تکیه بر دانش و تخصص نیروی انسانی خود، بسیاری از اقلام موردنیاز را بومی‌سازی کرده و با این قبیل اقدامات موجب امیدآفرینی و نشاط در جامعه شده است.

 در ادامۀ این جلسه، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، از این شرکت به‌عنوان سرمایۀ ملی یاد کرد و گفت: عواید و دستاوردهای فولاد مبارکه تمامی مردم کشور را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در برمی‌گیرد و توسعه‌های خوبی که مد نظر قرار گرفته، در راستای جهش تولید تعریف شده است.

وی به سابقۀ دیرینۀ همکاری‌های فولاد مبارکه با منطقۀ پیرامون خود از زمان بهره‌برداری تاکنون اشاره و بر ادامۀ این همکاری‌ها در چهارچوب مقررات تأکید کرد.

عظیمیان با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در راستای تکمیل بیش از پیش زنجیرۀ فولاد،  به اهمیت تولید محصولات متنوع و ارزش افزودۀ بیشتر برای ذی‌نفعان در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: محصولات فولاد مبارکه بسیاری از صنایع کشور را تغذیه می‌کنند و تحریم‌های آمریکا علیه فولاد مبارکه نشان داد دشمن به‌درستی مراکز اقتصادی تأثیرگذار را شناسایی کرده و قصد دارد با تحریم این شرکت، بسیاری از صنایع پایین‌دست را تحت تأثیر قرار دهد و روند فعالیتشان را متوقف سازد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه به اهمیت رفع مشکل تأمین مواد اولیه ازجمله سنگ‌آهن و گاز، اشاره و خاطرنشان کرد با رفع این مشکلات و محدودیت‌ها به تولید بیشتر دست خواهیم یافت و دشمنان این مرز   و   بوم را مأیوس خواهیم کرد.

شایان ذکر است در ابتدای این بازدید، سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه در کنار  هیئت همراه، با حضور در معراج‌الشهدای فولاد مبارکه به مقام شامخ شهدای نام‌آشنا ادای احترام کرد و اظهار داشت: فولاد مبارکه جزو معدود مجموعه‌های صنعتی است که توفیق میزبانی شهدای گمنام را دارد و این نشان از اعتقاد و علاقۀ مدیران و کارکنان این شرکت به ادامۀ راه شهیدان بزرگوارمان است.