سید علی پزشک، مدیر امور عمومی فولاد مبارکه، اظهار کرد:  در این رتبه بندی، رتبه های اول تا سوم به ترتیب به پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکۀ اصفهان و ملی صنایع مس اختصاص یافت.

وی در همین خصوص افزود: طبق جدول ۵۰ شرکت فعالتر معرفی شده از سوی اداره آمار و اطلاعات بورس اوراق بهادار، شرکتهای گل گهر در جایگاه ششم، چادرملو در جایگاه شانزدهم و توسعۀ معادن و فلزات در جایگاه هجدهم قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در بین شرکت‌های صنایع معدنی و گروه فلزات اساسی رتبۀ اول را دارد، گفت: همچنین شرکتهای فولاد خوزستان، فولاد کویر و فولاد خراسان به ترتیب در جایگاه های بیست و یکم، سی و پنجم و سی و ششم قرار گرفتند.

مدیر امور عمومی فولاد مبارکه در ادامه تصریح کرد: شاخص‌های ارزیابی شناسایی شرکت‌های فعال‌تر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایۀ ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان داد وستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام داد و ستد شده)، تناوب داد و ستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای داد و ستد شده و دفعات داد و ستد شده) و معیار تأثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) است.

وی خاطرنشان کرد: 50 نماد فعالتر بورس بر اساس دوره سه ماهه محاسبه شده و هر سه ماه یکبار به صورت انباشته به روز می شود.