هیات عامل ایمیدرو در خصوص تولید ١٠ میلیون تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی خلیج فارس گفت: کنسرسیوم تولید ١٠ میلیون تن فولاد، تشکیل شده و شرکت‌های علاقه‌مند آمده هستند. در حال حاضر هیات اجرایی تشکیل تا شرکت تاسیس شود. مصمم هستیم با توجه به زیرساخت‌های منطقه ویژه و آمادگی شرکت‌های بزرگ این اتفاق بیفتد.

غریب پور، در بازدید از فولاد هرمزگان در خصوص تدابیر ایمیدرو جهت تامین مواد اولیه شرکت‌های فولادی تاکید کرد: باید زنجیره متوازن بشود . با تشکیل ستاد زنجیره فولاد و احیاء آن، زنجیره متوازن خواهد شد و باید یک نظم و انسجامی بین شرکت‌های سنگ آهنی و شرکت‌های فولادی ایجاد شود. تشکیل کمیته سنگ مقدمه این امر بوده و تشکیل ستاد زنجیره فولاد هم این موضوع را تکمیل می‌کند.

غریب پور در بازدید از خط ریخته گری فولاد هرمزگان و در خصوص برگزاری اولین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم فولاد که توسط  فولاد هرمزگان در تاریخ ٢٧و ٢٦ آذر ماه در بندرعباس برگزار می شود، گفت: ما در زمینه ساخت تجهیزات و بومی سازی رشد خیلی خوبی داشتیم؛ ولی در حوزه ریخته گری رشد چندانی نداشتیم؛ بنابراین هر اقدامی در این خصوص با همکاری سازمان‌های مربوطه مثل پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و فولاد سازان بزرگ یک ضرورت است و ما حمایت می‌کنیم .

مهندس عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در بازدید از فولاد هرمزگان گفت: در خصوص برنامه شرکت فولاد مبارکه برای توسعه فولاد هرمزگان، برنامه کوتاه مدت ما افزایش 1.5 میلیون به ٢ میلیون تن تولید تختال و در مرحله دوم احداث یک خط نورد برای تولید پلیت میل است .

وی ادامه داد: ‌در برنامه دراز مدت هم قصد داریم پروژه تولید ١٠ میلیون تن  فولاد را برای فولاد مبارکه، باتوجه به ظرفیت‌های  فولاد هرمزگان در بندرعباس پیش ببریم .

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: ما به دنبال فعالیت‌های تکنولوژیک هستیم و قطعا بخش متالورژی و ریخته گری برای تولید محصولات جدید و یا با کیفیت بسیار ضروری است و ما از برگزاری فعالیت‌های علمی از جمله اولین کنفرانس ریخته گری مداوم فولاد که در آذر ماه به همت شرکت  فولاد هرمزگان برگزار می شود، حمایت می کنیم و اقدام بسیار مثبتی است .

عظیمیان در خصوص احداث  خط نورد ٢ فولاد مبارکه  و ضرورت ایجاد آن گفت: قطعا این امر به صنعت کشور کمک خواهد کرد و امیدواریم قبل از پایان سال کار شروع شود .