انتشار شماره ۱۱۶۷ خبرنامه فولاد

خبرنامه فولاد شماره ۱۱۶۷ این هفته فقط به صورت الکترونیک منتشر خواهد شد.

طی اطلاعیه‌ای آمده است:

همراهان و همکاران گرامی به منظور رعایت بهداشت فردی و لزوم جلوگیری از شیوع  کرونا ویروس، بر اساس مصوبه کمیته بحران شرکت فولاد مبارکه، انتشار «خبرنامه فولاد» این هفته به صورت الکترونیکی انجام شده و نسخه چاپی این هفته نامه منتشر نمی‌شود. علاقه مندان میتوانند آخرین اخبار و اطلاعات شرکت را با بارگیری فایل خبرنامه این هفته از روی سایت و کانال فولاد مبارکه به دست آورند.

    

توصیه‌هایی برای پس از سفر به مناطق شیوع بیماری

فولاد مبارکه در کانال اطلاع رسانی خود نوشت: کارکنانی که دو هفته پیش سابقه سفر و اقامت در مناطق شیوع بیماری را دارند، چگونه به کار خود بازگردند؟

هر چه زودتر در کمیته محلی و یا دهیاری سکونت خود ثبت وضعیت کرده، فعالیت برون شهری را کاهش دهید، مخصوصا از فعالیت در مکان های عمومی پرتردد بپرهیزید.

به مدت 14 روز پس از ترک منطقه شیوع، شرایط سلامتی خود را تحت نظر بگیرید. دوباره در روز دمای بدن را اندازه گیری کنید. به علایم تنفسی مانند: سرفه، خلط سفتی در قفسه سینه، تنگی نفس و ... توجه کنید. در صورت امکان به تنهایی یا در یک اتاق تک نفره با تهویه مناسب زندگی کنید و تماس نزدیک با اعضای خانواده را کاهش دهید. برای جزئیات بیشتر به قرنطینه در منزل مراجعه کنید. در صورت وجود علایم مشکوک ( از جمله: تب، سرفه، گلودرد، سفتی در قفسه سینه، تنگی نفس، بی اشتهایی، خستگی، بی حالی، حالت تهوع و استفراغ، سردرد، اسهال، تپش قلب، ورم ملتحمه، درد عضلانی خفیف در اندام ها و کمر و...) فورا بر اساس شرایط خود به پزشک مراجعه نمایید.

در زندگی روز مره آیا نیاز به پوشیدن دستکش است؟ لازم نیست عموم مردم در زندگی روزانه فقط کافیست تا به طور مرتب دست ها را بشورند. لازم است پرسنل پرستاری و درمان، افراد دارای تماس نزدیک، پرسنل امور حمل و نقل و دیگر کارکنان محل های پر رفت و آمد و شلوغ، بایستی به منظور کاهش ریسک انتقال از طریق تماس از دستکش استفاده کنند. اما استفاده از جایگزین بهداشت دست ها نمی شود و همچنان باید دست ها را به طور مرتب شست.

روش های ضدعفونی قابل اجرا  در خانه کدامند؟

ضدعفونی پوست: پوست را می توان با مالیدن الکل روی آن با غوطه ور کردن پوست در الکل ضدعفونی کرد.

ضدعفونی در محیط خانه: می توان با استفاده از الکل ضدعفونی یا مواد ضدعفونی کننده دارای کلر سطوح اشیا را پاک کرد.