کارگاه تولید فولاد تمیز گامی در جهت توسعه تکنولوژی است

کارشناس فرایند تولید فولاد گفت: کارگاه تولید فولاد تمیز گامی در جهت توسعه تکنولوژی با هدف اشتراک دانش فنی و اجرایی نمودن آن در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران برگزار شد.

محمد شریف شریفیان در حاشیه دومین روز از دومین نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفتگو با ایلنا گفت: یکی از وظایف اصلی این بخش این است که به صورت روزانه گزارشات ارسالی سیستم‌های تولید را کنترل کنیم و در صورت بروز مشکل آن را رفع نماییم. وی در ادامه تدوین دستورالعمل‌های بهره برداری و آموزش علمی کارکنان را از دیگر وظایف این بخش عنوان کرد و گفت: به طور عمده کنترل فرایند تولید از جمله کنترل دمای تولید و مذاب، آنالیز مذاب و زمان مصرف شده به صورت سیستمی انجام می‌گیرد و کنترل دیگر  با مراجعه به خط تولید و مشاهده روند تولید انجام می‌شود. شریفیان ضمن معرفی کتاب «تولید فولاد تمیز از آهن اسفنجی تا تختال» گفت: در این کتاب سعی شده است تا به اصول علمی و نظری فرایند تولید فولاد تمیز/کیفی در مراحل کوره‌های قوس، پاتیلی و ریخته‌گری پرداخته شود تا هم علمی و هم کاربردی باشد. وی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از این کتاب در شرکت فولاد هرمزگان در حال اجرا است ادامه داد: هدف ما اجرایی شدن این دانش برای سایر شرکت‌ها است، زیرا صرف خواندن کتاب هیچ کمکی نخواهد کرد. شرفیان با اشاره به برگزاری کارگاهی با عنوان « تولید فولاد تمیز گامی در جهت توسعه تکنولوژی» در این نمایشگاه گفت: ارائه خلاصه‌‌ای از سرفصل‌های مهم مطرح شده در این کتاب از مباحث کارگاه بود. لازم به ذکر است که این کارگاه از ساعت ۱۴ الی۱۵ در ۲۴ دی ماه ( دومین روز از جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران) واقع در برج میلاد برگزار شد.

    

امضای پیش تفاهم نامه در دومین نمایشگاه ملی فولاد ایران

پیش تفاهم نامه بومی سازی دستگاه تسمه زن نورد گرم شرکت فولاد مبارکه با شرکت کارا سازه کیمیا امضاء شد.

بر اساس این گزارش: موضوع این تفاهم نامه تامین دستگاه تسمه زن نورد گرم به همراه کلیه قطعات مکانیکی، برقی، پنوماتیکی و اتوماسیون بود و در قالب این تفاهم شرکت کارا سازه صنعت متعهد به ارائه قطعات درخواستی حداکثر ظرف مدت ۱۰ ماه به شرکت فولاد مبارکه شد.

این گزارش می‌افزاید: این پیش تفاهم نامه در دومین نمایشگاه ملی فولاد در 24 دی ماه سال جاری (در برج میلاد) امضا شد.

    

 امضای تفاهم‌نامه در نمایشگاه ملی فولاد

غرفه شرکت فولاد مبارکه در نمایشگاه ملی فولاد ایران شاهد امضاء تفاهم‌نامه‌ای مابین سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه و حمید طارمی، مدیرعامل شرکت رسپینا صنعت بود. حمید طارمی عنوان کرد: با این تفاهم بخشی از قطعات مورد نیاز نسوز در کوره های پیش گرم نورد گرم(واکینگ بیم) به مدت ۵ سال توسط شرکت رسپینا صنعت و به صورت 100 درصد داخلی تولید خواهد شد و از خروج ۱.۵ میلیون دلار ارز از کشور نیز جلوگیری می شود. طارمی حمایت فولاد مبارکه را در قالب تفاهم‌نامه‌هایی از این دست را موجب رشد شرکت‌های کوچکتر و بومی شدن دانش ساخت بسیاری از قطعات دانست و افزود: خوشبختانه برخی قطعات نسوز که از بیست سال گذشته از ایتالیا وارد کشور می‌شد از ۵ ماه آینده توسط شرکت رسپینا صنعت به فولاد مبارکه عرضه خواهد شد.