تعمیرات تخصصی و اساسی کوره شماره دو واحد آهک‌سازی 

برای اولین بار در فرایند تعمیرات سالانه کوره شماره دو آهک‌سازی فولاد مبارکه، عملیات تعویض پینیون اصلی کوره و سنگ‌زنی و تنظیمات کرانویل این تجهیز، که از فعالیت‌های تخصصی در این زمینه به شمار می‌آید، به دست توانمند کارکنان و پیمانکاران داخلی فولاد مبارکه انجام شد.

سرپرست واحد آهک‌سازی ضمن اعلام این خبر گفت: واحد آهک‌سازی فولاد مبارکه وظیفه تأمین آهک پختۀ موردنیاز ناحیه فولادسازی را بر عهده دارد. این واحد دارای دو کوره از نوع دوار با پیش گرم‌کن عمودی است و به‌منظور حفظ کیفیت محصول تولیدی و حفظ آماده‌به‌کاری کوره‌ها، به‌صورت سالانه، برای تعمیرات اساسی کوره‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.

مجید نیک‌اقبال با بیان این‌که این تعمیرات با بیش از 3000 نفر ساعت تعمیراتی از 11 تا 25 مهرماه سال جاری انجام شد، گفت: ازجمله فعالیت‌هایی که برای اولین بار در این تعمیرات سالانه انجام شد می‌توان به تعویض پینیون اصلی کوره شمارۀ دو، سنگ‌زنی و انجام تنظیمات کرانویل آن اشاره کرد که ازجمله فعالیت‌های تخصصی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری و کنترل فرایند صحیح، که از تعمیرات اساسی قبلی تاکنون بیش از 12 ماه فعالیت مداوم را در پی داشته، حجم نسوزکاری داخل کوره و هزینه‌های تعمیراتی را به کمترین حد ممکن رساند.

سرپرست واحد آهک‌سازی از هماهنگی کارکنان تولید، تعمیرات و نظارت دفاتر فنی تولید و تعمیرات به‌عنوان مهم‌ترین دلایل اجرای این برنامۀ تعمیراتی بزرگ یاد کرد و از تمامی واحدهای سرویس‌دهنده و پشتیبانی، شامل تعمیرات و تعمیرگاه مرکزی، واحد نسوز، دفاتر فنی و تعمیرات، ایمنی و خدمات عمومی قدردانی کرد.

    

ثبت رکورد روزانه تولید در واحد احیای مستقیم فولاد سفیددشت

سی‌ام مهرماه سال جاری، کارکنان واحد احیا مستقیم فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری با تولید ۲۴۹۲ تن آهن اسفنجی توانستند به رکورد تازه‌ای دست یابند. رئیس واحد آهن‌سازی شرکت فولاد سفیددشت با اعلام این خبر گفت: رکورد جدید ۴۴تن افزایش تولید نسبت‌به رکورد قبل را نشان می‌دهد.

 اکبر اسکندری حمایت‌های فولاد مبارکه و مدیریت شرکت، تلاش کارکنان واحد آهن‌سازی و کارِ گروهی و برنامه‌ریزی‌های دقیق را از مهم‌ترین عوامل کسب این موفقیت دانست. وی اظهار داشت: بدون شک، انگیزۀ بالای کارکنان و حفظ این روند می‌تواند راه دستیابی به اهداف سالانه و ظرفیت اسمی واحد را هموارتر کند.

    

ثبت رکوردهای جدید در فولاد هرمزگان

 سید اصغر مدنی، معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان، همت کارکنان شرکت فولاد هرمزگان را ستودنی دانست و اعلام کرد: کارکنان فولاد هرمزگان با همت خود توانستند باردیگر دو رکورد جدید در تعداد ذوب های تخلیه شده کوره شماره ۲ و مجموع کوره ها ثبت کنند. وی در ادامه رکوردهای به دست آمده را اینگونه تشریح کرد: در کوره شماره ۲ توانستیم رکورد تعداد ذوب تخلیه شده روزانه به میزان ۲۵ ذوب را به دست آوریم رکورد قبلی با تخلیه ۲۴ ذوب از این کوره در تاریخ 25 دی ماه سال 97 ثبت شده بود. وی در ادامه از رکورد مجموع تعداد ذوب تخلیه شده از کوره ها با ۴۹ ذوب خبر داد و گفت:  رکورد قبلی را ۴۸ ذوب اعلام کرد که ۳۵ روز پیش و در تاریخ 31 شهریور سال 98 ثبت شده بود .