مدیرعامل آتیه فولاد نقش جهان در حاشیه جلسه مدیران هلدینگ آتیه فولاد با مدیر عامل گروه فولاد مبارکه در خصوص افتتاحیه و بهره برداری از کارخانه تولید بنتونیت آتیه فولاد سنگان گفت : این کارخانه با سرمایه گذاری اولیه ۱۴۰ میلیارد ریال احداث و ظرفیت تولید آن ۱۰۰ هزار تن و قابل افزایش تا ۱۵۰ هزار تن در سال است.

حسین کفعمی، ضمن اشاره به اینکه افتتاح کارخانه تولید بنتونیت یک گام اساسی در جهت خودکفایی استان خراسان رضوی به این ماده و همچنین تلاش جهت اجابت شعار امسال مبنی بر رونق تولید بوده است، اظهار کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری اولیه ۱۴۰ میلیارد ریال احداث و ظرفیت تولید آن ۱۰۰ هزار تن و قابل افزایش تا ۱۵۰ هزار تن در سال است. وی با بیان اینکه شایان ذکر است این واحد تولیدی به‌طور مستقیم برای ۲۰ نفر و غیرمستقیم برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند، گفت: همچنین این کارخانه نیاز گندله سازی شرکت فولاد سنگان با ظرفیت تولید ۵ میلیون تن و سایر شرکت‌های منطقه را به پودربنتونیت را نیز تأمین می‌کند.

مدیرعامل آتیه فولاد نقش جهان مطرح کرد: یکی از ویژگی های این طرح زمان کوتاه ۴ ماه برای بهره برداری از آن است.

وی تاکید کرد: سرمایه این طرح ۱۴ میلیارد تومان بود که چنانچه این طرح امسال آغاز می شد قطعا به جهت مسائل تورمی و افزایش هزینه ها میزان سرمایه گذاری حتی به بیش از ۲۰ میلیارد تومان نیز می رسید. کفعمی اضافه کرد: بازگشت سرمایه این طرح با توجه به طرح توجیهی یک سال و ۹ ماه است.

وی گفت: مصرف بنتونیت در هر تن گندله حدود ۱۷ کیلوگرم است، اما با توجه به کیفیت مرغوب این طرح مصرف به ۹ کیلوگرم کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان همچنین اظهار کرد: آتیه در مسیر توسعه قرار گرفته و در چند ماه آینده مشابه طرح مذکور را در استان هرمزگان عملیاتی خواهیم کرد.

کارخانه صنعتی ومعدنی آتیه فولاد سنگان تولید کننده پودر میکرونیزه بنتونی یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان با حضور محمود نگهبان نماینده مردم خواف در مجلس شورای اسلامی، رسولی معاون استاندار، طیب نیا معاون خرید فولاد مبارکه، ترابی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، امرایی مدیرعامل فولاد سنگان و کفعمی مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان افتتاح شد.