مرتضی بلوکی

صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع مهم در کشور، توانسته رتبه دهم دنیا را به خود اختصاص دهد و نقش اساسی در توسعه ایران ایفا کند و کشور را از وابستگی به نفت برهاند. این صنعت هم اکنون علاوه بر تامین نیاز داخل، سهم عمده‌ای در صادرات کشور دارد. 

در شرایط اقتصاد فعلی کشور، حضور بنگاه‌های اقتصادی موفق در صنعت فولاد می‌تواند تاثیر بسزایی در بالندگی کشور داشته باشد که در این بین می‌توان به گروه فولاد مبارکه اشاره کرد که توانسته است تاثیر مثبت و ارزنده‌ای در اشتغال‌زایی، میزان تولید، فروش و صادرات داشته باشد. به نحوی که به گفته رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت «نهضت ساخت داخل، حرکت بزرگی در اقتصاد کشور است که در بازدید از فولاد مبارکه، جلوه‌ای از این نهضت آشکار شد».

این شرکت با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در راستای توسعه و ارتقاع سطح تولید و دانش، گام‌های اساسی برداشته و شرکت‌های زیر مجموعه آن نیز متاثر از این مدیریت، توانسته‌اند موفقیت‌های بسیاری را از آن خود کنند. که در این بین می‌توان به تولید بیش از نیمی از فولاد کشور و اشغال‌زایی چند ده هزار نفری توسط فولاد مبارکه اشاره کرد که این امر حاصل تدبیر مدیریت موفق این شرکت بوده است.

در این شرایط سخت اقتصادی سنگ اندازی برخی از مسئولین نه تنها راه را برای پیشرفت کشور باز نخواهد کرد، بلکه پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی را با مشکل مواجه می‌کند. با این وجود روز گذشته در صحن علنی مجلس شاهد سوال نماینده فلاورجان از وزیر صمت بودیم که خوشبختانه وزیر پاسخ قاطعی به وی داد و تاکید کرد که قانون را کامل اجرا کردیم.

رحمانی عنوان کرد: در خصوص شرکت‌های تابعه و شرکت‌هایی که به نحوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آنها سهام دارد نیز قانون به طور کامل اجرا شده است. به عنوان مثال با وجود آنکه ما در شرکت فولاد مبارکه ۱۷ درصد سهام داریم، قانون را کامل اجرا کردیم و برای مدیر مورد تاکید نماینده محترم سوال کننده نیز همه استعلامات قانونی از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و سایر نهادهای مرتبط اخذ شده و بر مبنای آنها عمل کرده‌ایم.

به عقیده نگارنده؛ وظیفه جهادی و انقلابی هر فرد در هر مسئولیتی حمایت از مدیران موفق بنگاه‌های اقتصادی است تا بتوانند با رشد و بالندگی صنعت، زمینه اشتغال‌زایی، صادرات و پیشرفت این مرز و بوم را فراهم کنند.