با مشارکت شرکت فولاد مبارکه؛

حضور ۱۱ غول معدنی در برنامه اکتشافات

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با معرفی ۱۱ شرکت معدنی به عنوان اعضای کنسرسیوم اکتشافات جدید در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع، مجموع اکتشافات ایمیدرو به ۶۴۰ هزار کیلومتر مربع می‌رسد.

خداداد غریب پور تصریح کرد: شرکت‌های گل گهر، چادرملو، توسعه معادن فلزات، صبانور، گهر زمین، توسعه صنایع معادن غدیر، مبارکه، فولاد خوزستان، میدکو، ذوب آهن اصفهان و صدر تامین، اعضای این کنسرسیوم را تشکیل خواهند داد.

به گفته وی، طی برنامه ریزی صورت گرفته ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع از اکتشافات ۳۰۰ هزار کیلومتر مربعی توسط این کنسرسیوم عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: طبق توافق صورت گرفته، تقسیم پهنه ها در اکتشافات جدید به شکلی خواهد بود که ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و یک کنسرسیوم متشکل از شرکت های بزرگ معدنی هر یک عهده دار اکتشاف در ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع خواهند بود.

اکتشاف در ۲۹ استان

بنابر این گزارش، پیش از این عملیات اکتشاف در ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع در ۲۵ استان عملیاتی شد و با اکتشافات جدید، پهنه ها در ۲۹ استان شناسایی خواهد شد.

ایمیدرو در دوره رئیس سابق هیات عامل این سازمان (از سال ۹۳) عملیات اکتشاف در ۲۷۰ کیلومتر مربع را آغاز کرد. به دنبال آن از نیمه دوم سال ۹۷ تا مردادماه امسال نیز ۷۰ هزار کیلومتر مربع به گستره اکتشافات توسط ایمیدرو اضافه شد.

با اعلام خداداد غریب پور و موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع به برنامه های اکتشافی اضافه شد تا مجموع اکتشافات پنج سال گذشته به ۶۴۰ هزار کیومتر مربع برسد.

طی سال های ۹۳ تا ۹۷ عملیات اکتشافات توسط ایمیدرو در وسعتی بالغ بر ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع انجام شد. همچنین پس از آن برنامه اکتشاف دیگری در محدوده ۷۰ هزار کیلومتر مربعی از سال ۹۷ تا ابتدای تابستان امسال کلید خورد.

سومین گام ایمیدرو در بخش اکتشاف، عملیات جدید در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع است.

    

اقدامات شایسته فولادمبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی

فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی پس از بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد و ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته و اهدای لوح به غرفه‌های گروه فولادمبارکه گفت: فولادمبارکه همواره در نمایشگاه‌های فولادی در کشور حرف برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: فولادمبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی اقداماتی بسیار شایسته‌ای در سطح منطقه‌ای و ملی انجام داده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار کرد: مسئولان شرکت فولاد مبارکه بدون توجه به هجمه‌ها با تلاش و کوشش در راستای حفظ جایگاه و ارتقای فولاد مبارکه تلاش کنند.