معاون خرید شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: مشکل تولید ما مواد اولیه‌ای است که صادر می‌شود و تا وقتی که در داخل کشور به آن نیاز داریم، حتی یک تن از این مواد نباید اجازه خارج شدن از کشور را داشته باشند.

طیب نیا معاون خرید شرکت فولاد مبارکه مبارکه بیان کرد: راجع به سرمایه‌گذاری در افغانستان که آقای رسولیان به آن اشاره کرد، باید بگویم که از طرف فولادمبارکه اعلام آمادگی می‌کنم که در افغانستان می‌توانیم سرمایه گذاری داشته باشیم، البته در این مورد اشکالاتی وجود دارد که حل آن کمک مسئولان را می طلبد که در راستای رفع این مشکلات بر بیایند.

معاون خرید فولادمبارکه ادامه داد: چند سال پیش در راستای سرمایه گذاری در افغانستان اقدامی مانند: شناسایی معادن، مذاکره با سرمایه‌گذاران از طرف فولادمبارکه انجام شد. ولی مشکل اصلی ما که باعث توقف پروژه شد، بحث امنیت سرمایه گذاری در آن منطقه بود؛ زیرا هنگامی که در یک منطقه سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، مدیران و متخصان و مهندسان در آن منطقه تردد خواهند کرد؛ در نتیجه باید یک فضای امن برقرار باشد. زیرا امنیت سرمایه های انسانی که باید در آن منطقه تردد داشته باشند، برای ما بسیار مهم است و باید فکری برای این آن شود.

وی از نگاه مسئولان به منطقه سنگان تشکر کرد و گفت: از نگاه مسئولان به این استان تشکر می‌کنم؛ زیرا فعالیت‌های ما را هموار کردند. بنابراین ما هم دغدغه‌های این بزرگواران را در رسالت اجتماعی خودمان برطرف خواهیم کرد و در این راستا گروه فولاد مبارکه و شرکت سنگان فعالیت‌هایی که وظیفه خودشان می‌دانند را برای این منطقه انجام خواهند داد.

معاون خرید فولادمبارکه گفت: مشکل تولید ما مواد اولیه‌ای است که صادر می‌شود و تا وقتی که در داخل کشور به آن نیاز داریم یک تن از این مواد نباید اجازه خارج شدن از کشور را داشته باشند. 

طیب نیا با بیان خاطره‌ای گفت: ۱۹ سال پیش از طرف شرکت ذوب آهن به این منطقه آمدم. در این منطقه تنها یک معدن وجود داشت. 

در آن زمان مدیرعامل این معدن  درخواست کرد که ۲۰۰ هزار تن ذغال‌سنگ آن را شرکت ذوب آهن خریداری کند. به دلیل مشکلاتی که این منطقه با آن روبه‌رو بود و همچنین در راستای حمایت‌های منطقه‌ای، شرکت ذوب آهن اقدام به خرید آن کرد. در سال‌های بعد، معادن دیگر فعال و در مدار قرار گرفتند و در حال حاضر به نقطه ای هستیم که در این منطقه جایی وجود ندارد که سرمایه گذاری در آن انجام نشده باشد. وی افزود: امیدواریم که با درایت مسئولان، تمام خوراکی که از کشور خارج می شود در داخل قابل جذب باشد.