معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه:

ارزش واقعی سهام «فولاد» بالاتر از ارزش فعلی بازار است

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: سال ۹۷ یکی از موفق ترین سال‌های عملکردی شرکت بود و توانستیم با همدلی و همکاری مدیران و پرسنل زحمتکش مجموعه فولاد مبارکه به رکوردهای تازه ای در زمینه‌های مختلف دست پیدا کنیم.

به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه، طهمورث جوانبخت، عنوان کرد: در این بین می‌توان به کسب رکورد در تولید محصول نهایی کلاف گرم با تولید ۶.۳۴۳ هزار تن و تولید کلاف سرد به میزان ۱.۵۵۵ هزار تن، کسب بالاترین سطح فروش شرکت با خلق فروشی به میزان ۲۳۴ هزار میلیارد ریال در سال ۹۷، کسب بالاترین سطح سودآوری شرکت با خلق سود ۱۶۶ هزار میلیارد ریالی در گروه (تلفیق) و سود ۱۲۲ هزار میلیارد ریالی در شرکت اصلی، تبدیل شدن به بزرگترین شرکت بازار سرمایه کشور در تاریخ برگزاری مجمع (۳۰ تیرماه ۹۸) با ارزش بازاری بالغ بر ۵۵۸.۶۱۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ شاهد رشد ۵درصدی در تولید تختال بوده ایم به گونه ای که تولید تختال از ۷.۲۵۰ هزار تن در سال ۹۶ به بیش از ۷.۵۸۶ هزار تن در سال ۹۷ رسید. 

در کلاف گرم نیز شاهد رشد ۶ درصدی تولید بوده ایم و سطح تولید از ۵.۹۶۸ هزار تن در سال ۹۶ به بیش از ۶.۳۴۳ هزار تن در سال ۹۷ رسید. 

همچنین در تولید کلاف سرد شاهد رشد ۴ درصدی بوده ایم و توانستیم در سال ۹۷ تولید کلاف سرد را به ۱.۵۵۵ هزار تن برسانیم.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص عملکرد شرکت فولاد مبارکه در حوزه فروش گفت: در سال ۹۷ با افزایش تقاضای داخلی برای محصولات شرکت مواجه بودیم به همین دلیل میزان فروش صادراتی با کاهش همراه بود اما به دلیل افزایش نرخ ارز از منظر ریالی این کاهش مقداری جبران گردید. 

اما در مجموع در سال ۹۷ مبلغ فروش محصولات نهایی شرکت با رشد ۴۸ درصدی از ۱۵۸ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ به بیش از ۲۳۴ هزار میلیارد ریال رسید و شاهد افزایش قابل توجه ۷۶ هزار میلیارد ریالی در میزان فروش شرکت بوده ایم.

وی ادامه داد: طی سه ماهه سال جاری نیز میزان فروش محصولات نهایی شرکت به بیش از ۱.۹۵۳ هزار تن رسیده که ۸ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. 

طی سه ماهه سال جاری مبلغ فروش محصول با رشد ۱۰۳ درصدی از ۴۷ هزار میلیارد ریال به ۹۶ هزار میلیارد ریال رسیده است و امیدوارم طی ماه های جاری نیز شاهد رشد فروش محصولات  شرکت باشیم.

جوانبخت اظهار کرد: در سال ۹۷ با مدیریت بهینه هزینه‌ها شاهد افزایش حاشیه سوداوری شرکت نیز بوده‌ایم و در واقع بالاتر از سطح فروش موفق به افزایش سطح سودآوری شرکت بوده ایم. در سال ۹۷ درآمدهای عملیاتی تلفیقی با رشد ۴۴ درصدی به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال رسید. سود عملیاتی تلفیقی سال ۹۷ نیز با رشد ۹۸ درصدی از ۷۶ هزار میلیارد ریال به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال رسید و در نهایت به واسطه کاهش هزینه‌های مالی و استفاده از معافیت مالیاتی حاصل از افزایش سرمایه شاهد رشد ۱۲۷ درصدی در سود خالص تلفیقی بوده‌ایم.