مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه در سالن نگین نقش جهان سپاهان شهر برگزار شد.

در این مجمع، عملکرد شرکت فولاد مبارکه در حوزه بازار سرمایه در مقایسه با بازار ارز و طلا ارائه و از رشد ۶ درصدی تولید شرکت فولاد مبارکه در سه‌ماهه اول سال مالی جاری خبر داده شد.

مهندس عظیمیان، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه دوره مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 1397 شرکت فولاد مبارکه با ارایه گزارشی از عملکرد تولید و درآمد این شرکت در سال گذشته گفت: نقش سهامداران خرد و کلان شرکت فولاد مبارکه در به بار نشستن پروژه های توسعه‌ای و مبدل شدن شرکت فولاد مبارکه به بزرگترین شرکت بورسی به لحاظ ارزش بازار و بزرگترین فولادساز کشور و خاورمیانه 

بسیار ارزشمند است.

حمیدرضا عظیمیان،ادامه داد:  نتیجه اعتماد قابل تقدیر سهامداران به خدمتگزاران خود در فولاد مبارکه این شده که طی ۱۰ سال گذشته ارزش هر سهم فولاد مبارکه ۴۴ برابر افزایش یافته است، تا جایی که  بنا بر مستندات و آمارهای موجود، بازدهی سهام فولاد مبارکه در کوتاه و بلند مدت نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا از سوددهی و بازدهی بالاتری برخوردار بوده است. وی تصریح کرد: در طرح شهید خرازی فولاد مبارکه خط احداث نورد گرم شماره ۲ دیده شده است که متأسفانه تا کنون به دلایل مختلفی اجرا نشده است.  به دلیل اجرا نشدن این طرح شرکت فولاد مبارکه و سهامداران سالانه از  حدود ۲۵۰ میلیون یورو درآمد محروم هستند که این امر می‌تواند با مشارکت و همدلی سهامداران محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با راه اندازی نورد گرم (۲) شرکت فولاد مبارکه، هم سهامداران و هم بسیاری از صنایع کشور منتفع خواهند شد.

عظیمیان اظهار کرد: منافع سهامداران این شرکت حکم میکند که فولاد مبارکه مالک معدن باشد و از بابت مواد اولیه در حاشیه امن قرار گیرد. امیدواریم تلاش‌های ما در این راستا به نتیجه برد-برد برای فولادسازان و معدنی‌ها منجر شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پاسخ به سئوالات سهامداران حاضر در جلسه مجمع عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: توسعه‌های فولاد مبارکه همواره هدفمند و بر اساس مطالعات بازار صورت گرفته است و به طور قطع با اجرا و به بهره‌برداری رسیدن نورد گرم ۲، کشور نه تنها از واردات ورق‌های خاص مورد نیاز صنایع خودروسازی و انتقال گاز ترش و نفت و  سیالات کاملا بی نیاز خواهد شد، بلکه می تواند با صادرات این قبیل محصولات ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

وی عنوان کرد: فولاد مبارکه در چارچوب مقررات و قوانین تعریف شده نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی متعهد بوده است و همواره، به ویژه هنگام بروز بلایایی طبیعی و حوادث غیرمترقبه، با موافقت سهامداران سالانه بودجه مشخصی را به این امر اختصاص می‌دهد و تلاش کرده است به موازات تولید و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در خلق ارزش مشترک با جامعه نیز ایفای نقش نماید.

بر اساس این گزارش: در پایان این مجمع و بنا به تصویب سهامداران مقرر شد به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال سود نقدی بین سهامداران توزیع گردد. گفتنی است سود سهامداران حقیقی بر اساس جدول زمانبندی، از ابتدای شهریور ماه از طریق شعب بانک تجارت پرداخت می‌شود.