مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اسکان فعلی 4 هزار و 600 نفر از سیل‌زدگان در ۲۶ اردوگاه اسکان اضطراری خبر داد.

علی خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از آغاز امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده خوزستان ۹۱ اردوگاه اسکان اضطراری برپا شده است.

وی افزود: با توجه به عادی شدن شرایط مناطق سیل‌زده و برگشت مردم به شهرها و روستاهای خود، تعداد اردوگاه ها به ۲۶ اردوگاه کاهش یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: این اردوگاه‌ها همچنان در شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه، شوش، رامهرمز، هویزه، کارون، شادگان و دشت آزادگان مستقر هستند.

وی بیان کرد: از چهارم فروردین ماه تا ۵ اردیبهشت ماه 152 هزار و 140 نفر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری اسکان داده شده‌اند. جمعیت حاضر در اردوگاه ها، 4 هزار و 627 نفر است که در حال کاهش است.

هم اکنون سه اردوگاه در اهواز، دو اردوگاه در باوی، سه اردوگاه در حمیدیه، چهار اردوگاه در شوش، دو اردوگاه در رامهرمز، یک اردوگاه در هویزه، یک اردوگاه در کارون، شش اردوگاه در شادگان و چهار اردوگاه در دشت آزادگان مستقر هستند.

در مناطق سیل‌زده لرستان مشکلات بهداشتی نداریم

استاندار لرستان گفت: مشکلات بهداشتی در مناطق سیل‌زده استان وجود ندارد.

سید موسی خادمی  افزود: مناطق پلدختر و معمولان از حالت گل و لای خارج شده و در جاده‌ها نیز ارتباط اولیه برقرار و ما به دنبال پل‌ها هستیم و ۷۶۰ حلقه پل از بین رفته است.  وی افزود: فوریت‌های اولیه تا حدودی انجام شده و اولویت ما اسکان و ساخت منازل است. دیروز جلسه‌ای با مسئولان بنیاد مسکن و راه و شهرسازی داشتیم و درباره اسکان دائم به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

خادمی تصریح کرد: تعدادی از واحد‌های تخریبی وجود دارند که زمین آن‌ها دیگر قابلیت استفاده ندارد و به دنبال تامین زمین در روستا‌ها و شهر‌ها هستیم.

استاندار لرستان بیان کرد: احتمالاً در شهر‌ها مشکل اسکان و کمبود مسکن وجود ندارد و دوره اسکان موقت کوتاه بوده، چون ممکن است برخی منازل تخریبی مجددا قابل استفاده باشند.

وی در خصوص شرایط بهداشتی مناطق سیل‌زده استان گفت: با پیگیری‌های وزارت بهداشت و نظارت‌ها به نظر می‌رسد مشکلات بهداشتی در مناطق سیل‌زده لرستان وجود ندارد.