جزئیات سفر عمران خان به تهران

به گزارش تسنیم، «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه، اول اردیبهشت سفر 2 روزه خود را به همراه هیأت عالیرتبه به کشورمان آغاز می‌کند. سفر عمران خان به تهران نخستین سفر وی به تهران محسوب می‌شود و به دلیل شرایط منطقه و همچنین روابط ایران و پاکستان از اهمیت خاصی برخوردار است. مذاکرات رسمی مقامات ایران و پاکستان در روز دوشنبه در تهران و همچنین دیدار با مقامات عالی کشور از برنامه‌های این سفر است. پیشتر منابع پاکستانی خبر داده بودند که دیدار با مقام معظم رهبری نیز در دستور کار سفر عمران خان به تهران است. 

    


معاون حقوقی رئیس جمهوری:

موضوع FATF نباید تحت‌تاثیر خبرهای یومیه قرار گیرد 

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری به خبرآنلاین گفت: همه اعم از رسانه‌ها، دولت، مجلس و مجمع کمک کنند تا فضا را دربار اف ای تی اف کارشناسی نگه دارند نه سیاسی. در چنین فضایی اتفاقا به نظر من عاقلانه‌تر و منطقی‌تر تصمیم گرفته خواهد شد. اما اگر فضا را بیش از حد سیاسی کنند و موضوع تحت تاثیر هر جو و خبر یومیه‌ای قرار بگیرد، ممکن است تصمیم منفی گرفته شود.

    


مشاور و دستیار فرمانده کل قوا:

بعید می‌دانم خطر تهاجمی زودهنگام به سراغ ما بیاید

سرلشکر یحیی رحیم صفوی، مشاور و دستیار فرمانده کل قوا در یازدهمین جشنواره جوان سرباز با بیان اینکه بعید می‌دانم خطر تهاجمی زودهنگام به سراغ ما بیاید، تصریح کرد: مهمترین خطر عملیات روانی، مشکلات اقتصادی و بلایای طبیعی است. وی تاکید کرد: اگر خطری برای کشور پیش بیاید جوانان نیروی وظیفه بهتر از جوانان قدیم پیش قدم می‌شوند و در برابر حوادث آینده سینه سپر می‌کنند. 

    


وزیر کشور پیشنهاد کرد؛

کاهش مدت خدمت سربازی برای امدادگران جوان

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور خبر داد: وزیر کشور با ارائه پیشنهادی پیگیر آن است که مدت زمان حضور داوطلبانه جوانان در امدادرسانی به هموطنان آسیب‌دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه از مدت سربازی آنها کسر شود. وی افزود: این پیشنهاد از طریق مراجع مربوطه پیگیری می‌شود تا در صورت تصویب و موافقت نهایی، جوانانی که در قالب جمعیت هلال احمر، بسیج یا سازمان‌های مردم نهاد این حوزه برای امدادرسانی در بحران‌های طبیعی و حوادث غیرمترقبه اعزام می‌شوند، مشمول کسری خدمت سربازی شوند.

    


سردار پاکپور شایعات درباره شهر حمیدیه را تکذیب کرد

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه شایعات ایجاد شده در فضای مجازی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب مجدد در حمیدیه و روستاهای اطراف این شهر را تکذیب کرد و گفت: این موضوع در روزهای اول بوده و هم اکنون این شهر مشکلی ندارد. وی در حاشیه راه‌اندازی مجدد جاده خرم‌آباد-معمولان، درباره آخرین وضعیت سیل در استان‌های لرستان و خوزستان، افزود: اکنون وضعیت شهر پلدختر به یک ثبات نسبی رسیده است و گِل و لای از خیابان‌ها و خانه‌ها جمع آوری شده است. در خوزستان نیز به طور کلی آب تثبیت شده و در صورت تداوم شرایط جوی کنونی و عدم بارش مجدد جای نگرانی نداریم.

    


کدام احزاب حق فعالیت ندارند؟

حمید مولانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: براساس قانون سال ۶۱، ۲۵۵ حزب در کشور وجود داشت، اما فقط۱۰۵ حزب شرایط خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند. احزابی که این تطبیق را انجام نداده‌اند قانونا نمی‌توانند فعالیت سیاسی داشته باشند و برای فعالیت باید مجدد تقاضای تاسیس دهند. وی درباره شکایت برخی اعضای اعتماد ملی اظهار کرد: شکایتی به ما نرسیده است. آن‌ها شکایت خود را به دیوان عدالت اداری مطرح کردند و ما هم پاسخ استعلام دیوان عدالت اداری را داده‌ایم. آقای منتجب‌نیا تقاضای تأسیس حزب جمهوریت را داده است که مراحل آن هم در کمیسیون ماده 10، در حال طی شدن است.