رئیس‌جمهور با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و پیروزی مداوم ملت ایران در برابر توطئه‌ها، زورگویی‌ها و قلدر مآبی آمریکا، تاکید کرد: همه باید نسبت به بیانیه رهبر معظم انقلاب برای گام دوم انقلاب و دهه جدید پیش‌رو احساس مسئولیت کرده و به آن عمل کنند.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی دیروز در جلسه هیأت دولت با تقدیر از مردم سختکوش و وفادار استان هرمزگان بخاطر محبت، بزرگواری و هوشیاری آنان در این مقطع تاریخی نسبت به دولت، اظهار داشت: از مردم این استان به خاطر حضورشان در صحنه برای حمایت از دولت و نظام، تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سفر به استان هرمزگان طرح‌ها و پروژه‌های مهمی به بهره‌برداری رسید که در زندگی مردم و جامعه تأثیرگذار است، گفت: مهندسین، مسئولان و کارگزاران به معنای واقعی کلمه جواب قاطعی به آمریکایی‌ها دادند و افتتاح 3 طرح مهم در یک استان موجب ارتقاء جایگاه ایران در سطح جهان و نمادی از توانمندی و پیشرفت ملت ایران است که در برابر چشم جهانیان ظهور و بروز پیدا کرد.

روحانی بهره‌برداری از 3 فاز پالاشگاه ستاره خلیج فارس طی 2 سال گذشته را حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: امروز این پالایشگاه روزانه  36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو 5، تولید می‌کند؛ همچنین با افتتاح طرح افزایش کیفیت بنزین در پالایشگاه بندرعباس، 14 میلیون لیتر بنزین یورو 5 از این پالایشگاه تولید می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت و وزارت نفت در چند سال گذشته با افزایش کیفیت تولید بنزین و گازوئیل، گام مهمی در راستای حفظ محیط زیست برداشته است، ادامه داد: امروز بیش از 120 میلیون لیتر در روز بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو 4 و یورو 5 تحویل مردم داده می‌شود که این یک قدم بسیار بزرگ در زمینه حفظ محیط زیست است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز خوشبختانه در تولید بنزین به خودکفایی رسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: این از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم است که در 5 سال گذشته تولید بنزین به 2 برابر افزایش یافته و از 52 میلیون لیتر تا پایان امسال تولید بنزین کشور بیش از 100 میلیون لیتر خواهد بود و این توانمندی دولت را در شرایط تحریم و اعمال فشارها نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور با اشاره به الحاق زیردریایی مدرن فاتح به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: بهره‌برداری از این زیردریایی نشان‌دهنده قدرت دفاعی و توانمندی و قدرت کشور در صنایع دریایی است.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه صنایع دریایی ایران در طول سال‌های گذشته تحول مثبتی داشته است، افزود: اینکه امروز قادر هستیم کشتی، ناوچه و زیردریایی را ساخته و تحویل دهیم، نشان از تحول گسترده در این صنعت است کما اینکه صنایع دریایی در جنوب کشور، می‌تواند تحولات بسیار خوبی در راستای افزایش اشتغال و تولید بوجود بیاورد.

رئیس‌جمهور با اشاره به شکست‌های پیاپی آمریکا بویژه در زمینه سیاسی در توطئه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران داشته و دارد، گفت: امروز میان ایران و آمریکا یک زورآزمایی حداکثری است به معنای آنکه امروز آنها از حداکثر توانشان علیه ملت ایران استفاده می‌کنند و ملت ایران هم از حداکثر اراده، امید و اعتمادش در برابر آنها استفاده می‌کند و این شرایط کمتر در گذشته بوده است.  روحانی با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که جنگ اراده‌ها نتایج خود را نشان خواهد داد، تأکید کرد: هیچ تردیدی به پیروزی اراده ملت بزرگ ایران در برابر آمریکا نداریم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در اردیبهشت امسال در همراهی اروپا با خود برای خروج از برجام یکبار دچار شکست شدند، افزود: آنها اوایل پاییز در سازمان ملل متحد اجلاس ویژه‌ شورای امنیت علیه ایران تشکیل دادند و از پیش اعلام کردند قرار است این نشست در سطح سران تشکیل شود، اما بخاطر فشارهایی که بود، مجبور شدند که اعلام کنند موضوع نشست ایران نیست و می‌خواهند راجع به صلح و امنیت و سلاح کشتار جمعی بحث کنند.

روحانی ادامه داد: آمریکایی‌ها در مقام عمل همه توان خود را بکار گرفتند که در این نشست کشورها را برای مخالفت با برجام با خود همراه کنند، اما تمامی 14 عضو دیگر شورای امنیت با آمریکا مخالفت کرده و باعث شدند، شکست مفتضحانه سیاسی برای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل بوجود بیاید.

رئیس‌جمهور با اشاره به صدور بیانیه مهم از سوی رهبر معظم انقلاب، پس از 22 بهمن، گفت: البته مخاطب اصلی ایشان در این بیانیه جوانان بودند، اما نکاتی در آن وجود دارد که همه باید نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به آن عمل کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه پیام رهبری برای گام دوم انقلاب و دهه جدید پیش رو بود که در آن، ایشان به نکات بسیار مهمی تأکید کرده و آنها را متذکر شدند، افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه، امید و نگاه خوشبیانه‌ای نسبت به آینده کشور و انقلاب داشتند و این موضوعی کلیدی است که اگر همه نسبت به آینده کشور و انقلاب با امیدواری و خوش‌بینی بنگریم و مشکلات را بزرگ نکرده و نسبت به ملت بیش از پیش اعتماد داشته باشیم، می‌توانیم به نکات مد نظر رهبری دست پیدا کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی که در تصدی بخش‌های دولتی است، در بورس و فرابورس به مردم واگذار شود، به مردم گفت: مردم باید احساس کنند که اقتصاد به دست آنها اداره می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه رهبری در بیانیه خود به مسایل دیگری همچون مبارزه با فساد، گسترش عدالت و سیاست خارجی نیز تأکید داشته‌اند، گفت: وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بر مبنای مسئولیت‌های خود باید برنامه‌هایشان را برای دهه پیش رو بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری، تنظیم کنند.