زاینده‌رود نزدیک به 2 سال، سه‌شنبه شب از شوق حضور آب آرام آرمید و تا نیمه‌های شب سفره‌های آبی‌اش را برای مهمانانش از اهالی و گردشگران گسترانیده است.

به گزارش ایرنا، شهر اصفهان به خاطر جاری شدن آب زاینده رود در 24 ساعت گذشته صفای خاصی دارد و از طراوت جوشش آبی این رود امید، مردم نغمه‌ها می‌سرایند و شاد هستند.

آری قصه زیبای رویش و زایش دوباره زاینده‌رود شروع شد. مخاطبان هر روز از بامداد تا پاسی از شب در کنار این بستر آبی زیبا به زمزمه‌های دلنواز آن گوش جان می‌سپارند.

میهمانان‌پروازی هم از گوشه و کنار کشور با بال‌های سفید و سیاه و رنگی خود فرا رسیده‌ و بر خوان گسترده زاینده‌رود ساکن شده‌اند.

اصفهان زیبا شده است، همانند گذشته‌های دور، زمانی که همیشه بستر آبی زاینده‌رود تمام غم و غصه‌های مردم این دیار را می‌زدود و به همین لحاظ آنها به خوش‌سخنی معروف شده‌اند.

مردمی که در زیر پل‌های زیبا و تاریخی این خطه سی و سه چل و خواجو با موسیقی آب ترانه‌های زیبا می‌سرودند و سال‌های عمر خود را با این لذت سپری می‌کردند.

علی براتی، شهروندی که هفت دهه از زندگی خود را سپری کرده و بیشتر عصرها را در زیر پل خواجو در کنار دوستانش با آوازخوانی گذرانده است به ایرنا گفت: از جاری شدن این رحمت الهی هم خوشحالم و هم غمگین.

وی، خوشحالی خود را برای شادی مردم و بازگشت سرزندگی به این دیار ذکر کرد و بر ماندگاری موقت این شادی غمگین بود.

این شهروند اصفهانی با برشمردن خاطرات بسیار زیبای خود از زاینده‌رود گفت: این شهر متعلق به تمام مردم دنیاست و تمام گردشگران خارجی و داخلی بستر آبی همیشه جاری زاینده رود را از گذشته در خاطر دارند.

وی از مسوولان خواست که چشم نظری به حال این یادگار دوران گذشته و تنها مایه شادی و نشاط مردم این دیار بکنند و این جریان آبی زیبا را از اصفهان دریغ نکنند.

رضا حسنی مقدم، گردشگری مشهدی که در کنار پل خواجو به همراه فرزاندانش از جاری شدن آب زاینده رود خوشحال بود در گفت و گو با ایرنا از رسانه‌ها درخواست کرد تا به مسئولان بگویند تدبیر کنند تا زاینده‌رود زنده بماند.

وی یادآور شد: اصفهان شهر مناره‌ها و ارگ‌ها و اماکن تاریخی‌اش کم‌نظیر است و جاری بودن آب در زاینده‌رود اهمیت آن را دو چندان می‌کند.

وی ترافیک و آلودگی هوای را از دیگر مشکلات این کلانشهر برشمرد و تاکید کرد: باید برای رفع این مشکلات به ویژه آب زاینده‌رود تدابیر ویژه‌ای بیاندیشند.

در همین زمان به یک گردشگری خارجی برخورد کردیم و از او خواستیم خودش را معرفی کند فقط همین را فهمیدیم که از اهالی آلمان است و شوق جاری شدن آب در زاینده‌رود را با لبخندش به ما پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، تصمیم به افزایش خروجی سد و بازگشایی زاینده‌ رود در جلسه شنبه گذشته کمیته 15 نفره متشکل از مدیران آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و صنف کشاورزی پس از درخواست های مکرر صنف کشاورزان و تجمع‌های متعدد به دلیل ماه ها خشکی این رود و عدم کشت و کار اتخاذ شد.