وزیر نفت گفت: با تحقق پروژه‌های نگهداشت و افزایش تولید حدود 20 میلیارد دلار درآمدزایی می‌شود که نزدیک به 30 درصد آن مربوط به هزینه اجرای طرح‌هاست.

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه عصر دیروز در آیین امضای 9 قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با اشاره به به ارزش یک میلیارد دلاری اجرای این طرح‌ها افزود: توانمندسازی پیمانکاران و ایجاد نشاط در سازندگان داخلی به عنوان مهم‌ترین اهداف بسته‎های قراردادی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید، پیام روشنی به بیگانگان و برخی داخلی‌ها‌ می‌فرستد که تلاش می‌کنند با تحریم در دل مردم نگرانی ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: در ابتدای دولت دوازدهم با هدف اشتغالزایی و ایجاد تحرک میان پیمانکاران ایرانی با استفاده از توان مالی داخلی، ایده‌ای را ارایه کردم که اجرای آن یک سال و نیم به درازا کشید.

زنگنه افزود: چهار درصد مجموع اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت که معادل 240 میلیون دلار می‌شود به بخش مسئولیت‌های اجتماعی تعلق می‌گیرد.

وزیر نفت اضافه کرد: هنر واقعی این است که با امکانات موجود و بدون فشار به بودجه عمومی، با خلاقیت برای کشور ثروت‌آفرینی کرد؛ کاری که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: منابع مالی این پروژه نه از طریق دولت بلکه از طریق بازار سرمایه و همچنین درآمدهای حاصل از خود پروژه ها تامین خواهد شد.

زنگنه اضافه کرد: برای تامین منابع مالی اولیه قرار است اوراق مالی این طرح‌ها بزودی در بازار سرمایه منتشر شود.

وزیر نفت ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما در این طرح، اصلاح روش اجرای طرح‌ها و فاصله گرفتن از روش‌های قدیمی ‹امانی› است.

زنگنه به نوسازی تاسیسات نفتی اشاره کرد و ادامه داد: برخی تاسیسات 50 یا 60 سال عمر دارند که نوسازی می‌شوند.

وی تاکید کرد: پرداخت به پیمانکاران بر اساس تکمیل زنجیره‌ کارها خواهد بود.

وزارت نفت عصر دیروز 9 قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی به ارزش یک میلیارد دلار را با شرکت‌های داخلی امضا کرد.