اژدهایی درون دروازه! 

سری آ، آخرین لیگ معتبری بود که در این فصل به پایان رسید. اگر چه سرنوشت قهرمانی این لیگ از مدت‌ها قبل مشخص شده بود، ماجراهای سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به هفته پایانی فوتبال ایتالیا حرارت ویژه‌ای بخشید. میلان، اینتر، آتالانتا و رم در دیدارهای نهایی برای رسیدن به سهمیه‌های سوم و چهارم پس از یوونتوس و ناپولی مبارزه می‌کردند. هر 4 تیم موفق شدند حریفان‌شان را شکست بدهند و در نهایت این آتلانتا و اینتر بودند که راهی لیگ قهرمانان اروپا شدند. آتالانتا برای اولین بار در تاریخ، به لیگ قهرمانان رسید و آخرین بازی اسپالتی به عنوان سرمربی اینتر با خاطره‌ای خوب تمام شد. میلان و گتوسو نیز شانس حضور در بهترین تورنمنت باشگاهی اروپا را از دست دادند. امپولی نیز با شکست در مقابل اینتر سقوط کرد اما نمایشِ بارتولمی دراگوفسکی جوان روی خط دروازه این تیم، حیرت‌انگیز بود. او علاوه بر مهار پنالتی ایکاردی، 12 سیو دیدنی دیگر در نبرد با نراتزوری داشت تا بدون شک، فصل آینده حتی با وجود سقوط امپولی، بخشی از رقابت‌های سری آ باشد. 

    

همه چیز عوض می‌شود بجز بکام! 

مسابقه خیریه میان تیم برنده سه گانه سال 99 منچستریونایتد با اسطوره‌های بایرن مونیخ، جذابیت‌های بسیار زیادی داشت. برتری پنج بر صفر تیم سر الکس فرگوسن روبروی رقیب و البته تکل‌های خشن یاپ استم، نشان می‌دهند که این نبرد چندان هم دوستانه نبوده است. 

آن‌چه در این دیدار خیریه بیشتر از هر چیزی موردتوجه قرار گرفت، آمادگی دیوید بکام در 45 سالگی بود. او که بازنشستگی به هیچ وجه روی ظاهرش تاثیر نگذاشته، با پیراهن شماره 7 یونایتد یک گل تماشایی به ثمر رساند و نشان داد که از بسیاری از مهره‌های این فصل شیاطین سرخ آماده‌تر است. در این بازی از پیراهن‌های جدید یونایتد نیز رونمایی شد. پیراهن‌هایی که البته برای ستاره‌های فعلی تیم، کمی گشاد به نظر می‌رسند! 

    

ارنستو؛ زیر تیغ 

شکست در فینال جام حذفی روبروی والنسیا، شرایط سرمربی بارسا را کاملا به خطر انداخته است. او که در جستجوی سه‌گانه بود، حالا در پایان فصل تنها یک جام به دست آورده و با موجی از انتقادات روبرو شده است. هنوز هم چهره‌هایی مثل مسی و پیکه، به ماندن والورده در تیم اصرار دارند اما شاید فشار تماشاگرها، همه چیز را عوض کند و در نهایت به برکناری این مربی ختم شود. 

هنوز یک سال از قرارداد ارنستو با بارسا باقی مانده اما هواداران خشمگین بعد از شکست‌های اخیر، دیگر نمی‌خواهند او را روی نیمکت تیم‌شان ببینند. رئیس باشگاه البته همچنان به حمایت از سرمربی‌اش ادامه می‌دهد اما شاید تا چند روز آینده، یک جلسخه اضطراری در باشگاه ترکیب نیمکت آبی اناری‌ها را عوض کند.