«آیا بال‌ زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تگزاس شود؟» این سوال، در نظریه مربوط به «اثر پروانه‌ای» پرسیده می‌شود. پدیده‌ای که بر اساس آن، هر اتفاقی می‌تواند روی یک اتفاق دیگر در دنیا تاثیر بگذارد. حالا چنین وضعیتی، در لیگ برتر ایران نیز به وجود آمده است. چراکه در روزهای پیش رو هر تصمیمی از سوی باشگاه‌ها و مربی‌ها، آینده یک مربی دیگر را تغییر خواهد داد. کمی قبل از پایان فصل بود که «علی دایی» از باشگاه سایپا جدا شد و ابراهیم صادقی به صورت موقت روی نیمکت این تیم نشست. شهریار پس از جدایی مصاحبه‌های تند و افشاگرانه‌ای انجام داد و جنجال‌های بزرگی را به وجود آورد. او پس از پایان لیگ، مشغول مذاکره با تراکتوری‌ها شد اما با این باشگاه به توافق نرسید. هرچند که گفته می‌شد همه باشگاه‌ها به خاطر جنجال دایی، از جذب او منع شده‌اند. پس از بن‌بست در مذاکره‌های دایی و تراکتور، جواد نکونام در یک قدمی هدایت این باشگاه قرار گرفت. او که پس از جدایی از نساجی برای یک نیم‌فصل بدون تیم بود، با عجله زیادی قصد دارد به فوتبال برگردد. به نظر می‌رسید نکو سرمربی تراکتور می‌شود اما ناگهان افشین قطبی از فولاد خوزستان جدا شد و نکونام به باشگاه جنوبی پیوست. همه تصور می‌کردند پروژه قطبی در اهواز طولانی خواهد بود اما چه اتفاقی رخ داد که او به سرعت تصمیم به ترک فولاد خوزستان گرفت؟ گفته می‌شود این مربی پیشنهادهایی از تیم‌های دیگر دریافت کرده و به همین خاطر از فولاد جدا شده است. از سپاهان به عنوان یکی از مشتریان جدی قطبی نام برده می‌شود.

سپاهان در حال حاضر، سرمربی دارد و فصل موفقیت‌آمیزی را نیز پشت سر می‌گذارد. آنها روی سکوی دوم لیگ قرار گرفته‌اند و در نیمه نهایی جام حذفی نیز حضور دارند تا پس از چند سال، دوباره برای به دست آوردن یک جام تلاش کنند. با این حال پروسه جذب مربی خارجی در استقلال نیمه تمام مانده و بعید نیست «امیر قلعه‌نویی» در پایان فصل، دوباره به استقلال برگردد. امیر همواره به حضور در استقلال علاقه‌مند است و رابطه خوب او با فتحی نیز می‌تواند بازگشت را تسهیل کند. در این صورت، احتمالا قطبی نیز به سپاهان خواهد رفت. احتمال دیگری نیز در این ماجرا وجود دارد. اینکه استقلالی‌ها به فرهاد مجیدی اعتماد کنند، هدایت تیم را به او بسپارند و ژنرال همچنان در سپاهان بماند. در این صورت شاید قطبی به هدایت تراکتورسازی تبریز نزدیک شود. روزهای پیش رو، روزهای مهمی برای فصل آینده لیگ برتر هستند. در همین روزها، سرنوشت بخشی از نیمکت‌های لیگ روشن می‌شود و تیم‌های مختلف، سرمربی‌‌های جدیدشان را می‌شناسند. بدون تردید هر انتخاب، روی سرنوشت مربیان و باشگاه‌های دیگر نیز تاثیر دارد. آیا امیر دوباره روی نیمکت آبی‌ها می‌نشیند؟

آیا فرهاد به خواسته‌اش برای سرمربیگری در استقلال می‌رسد؟ آیا سپاهانی‌ها در صورت جدایی ژنرال به سمت جذب افشین قطبی می‌روند؟ جواب همه این سوال‌ها ظرف چند روز آینده مشخص خواهد شد. به نظر می‌رسد بمب‌های زیادی به زودی در فوتبال ایران منفجر می‌شوند.