اهدای مدال روزبهانی در بی‌خبری او!

روز شنبه در حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و دکتر صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌های شمشیربازی، تکواندو، بوکس و اسکی کاپ، مدال و یادبودهای خود را تقدیم موزه ملی ورزش کردند. در این مراسم پیمان فخری قهرمان شمشیربازی کشورمان، تنها مدال طلای انفرادی شمشیربازی قهرمانی آسیا 1999 را تقدیم موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک کرد. در ادامه سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو ،کاپ قهرمانی جهان این رشته در سال 2015 را به موزه داد و سپس فدراسیون اسکی با اهدای دو مدال از نمایندگان ورزش‌های زمستانی کشورمان، مدال نقره بازی‌های آسیایی زمستانی 2011 سیدستار صید و مدال برنز رقابت‌های بین‌المللی اسکی صحرانوردی در بخش بانوان سمانه بیرامی‌باهر در مراسم مشارکت کرد. اما حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس کشورمان نیز با اهدای مدال بوکس حرفه‌ای احسان روزبهانی و کتاب تاریخچه بوکس ایران در این مراسم حاضر شد. موضوعی که جنجال‌ساز شد. این اتفاق پست اینستاگرامی روزبهانی را به دنبال داشت که با شکلک عصبانی نوشته بود:«بنده هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتم و پیگیری می‌شود.» به دنبال اکبر احدی که شنیده می‌شود بعد از نتیجه ضعیف در قهرمانی آسیا، از هدایت تیم ملی بوکس برکنار شده اما مورد حمایت روزبهانی است، در حمایت از شاگردش، شعری برایش نوشت:«هر آن کس چیزی می‌بخشد ز ملک خویش می‌بخشد نه چون (...) که می‌بخشد!» اینکه چطور فدراسیون بوکس بدون حضور یا حتی خبر داشتن روزبهانی، مدالش را به موزه اهدا کرده، جای تعجب بسیار زیادی دارد!

    

حدادی چهارم جهان ماند

بر اساس رتبه‌بندی فدراسیون جهانی دوومیدانی بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا دوحه قطر، رنکینگ ورزشکاران ایرانی به روز شده است که طبق آن احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک قهرمانی آسیا با ۱۳۱۳ امتیاز همچنان در رده چهارم جهان قرار دارد، حسن تفتیان با ۱۲۳۵ امتیاز به رده نوزدهم ماده ۱۰۰ متر سقوط کرده است (او پیش از این مسابقات در رده شانزدهم جهان قرار داشت) و حسین کیهانی در سه هزار متر با مانع در رده ۲۴ جهان قرار دارد. کیوان قنبرزاده نیز با ۱۰۹۲ امتیاز در رده ۹۰ پرش ارتفاع و شاهین مهردلان با ۱۱۲۶ امتیاز در رده ۵۲ پرتاب وزنه قرار دارند. فدراسیون جهانی دوومیدانی به تازگی برای رتبه‌بندی ورزشکاران بر اساس چند رکورد ترکیبی، امتیازی به ورزشکار می‌دهد و آنها بر اساس نمره میانگین در ماده‌های مختلف رتبه‌بندی می‌شوند.

    

نتیجه صرفه‌جویی شمشیربازی

در مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر جایزه بزرگ کره‌جنوبی، سه شمشیر باز ایران با شکست برابر حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند. محمد رهبری در مرحله یک‌ سی‌ودوم، مجتبی عابدینی در مرحله یک‌شانزدهم و علی پاکدامن در یک‌هشتم نهایی حذف شدند. این در حالی است که سه نماینده کشورمان در اتفاقی عجیب به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها بدون سرمربی راهی مسابقات شدند. پیمان فخری در تهران ماند چراکه گفته شد پیکارها انفرادی است و نیازی به مربی نیست! او قرار است در رقابت‌های مادرید که ایران به صورت تیمی شرکت می‌کند، سابریست‌ها را همراهی کند.

    

پایان بی‌مدال

کاروان تیراندازی ایران در مسابقات جهانی تیراندازی با یک سهمیه المپیک توکیو در تفنگ بادی 10 متر و بدون مدال به کار خود پایان داد. در این رقابت‌ها تنها نجمه خدمتی با کسب عنوان پنجمی در تفنگ بادی 10 متر توانست سهمیه المپیک بگیرد تا تیم ایران با دست کاملا خالی به کشور برنگردد. اما در آخرین روز از مسابقات و در مجموع دقت و سرعت در تپانچه 25 متر، هانیه رستمیان با 581 امتیاز بیست و یکم شد. گلنوش سبقت‌اللهی نیز با 568 امتیاز در رده شصت و دوم قرار گرفت. در تفنگ سه وضعیت نیز نجمه خدمتی با 1171 امتیاز پانزدهم شد. الهه احمدی نیز با 1169 امتیاز و عنوان بیست و یکمی به کار خود پایان داد.