نام سرمربی جدید تیم ملی، هنوز رسانه‌ای نشده اما رنار از بیشترین شانس برای نشستن روی نیمکت این تیم برخوردار است. حتی با وجود تکذیب این مربی، شائبه‌های زیادی در مورد انتخاب قطعی او به گوش می‌رسند. امضای قرارداد با مربی فرانسوی هنوز اتفاق نیافتاده اما حتی اگر این توافق هم شکل نگیرد، گزینه‌های بعدی فدراسیون فوتبال نیز مردان شاغل در این فصل از لیگ برتر نیستند. برانکو ایوانکوویچ که از نگاه سرمربی سابق تیم ملی جدی‌ترین آلترناتیو برای نیمکت به شمار می‌رفت، فعلا در حوالی تیم ملی دیده نخواهد شد. موضوعی که می‌تواند در فوتبال ایران، به سود همه باشد.

 در آخرین ماه‌های حضور کی‌روش در فوتبال ایران، برانکو ایوانکوویچ همواره با این اتهام روبرو بود که برای نیمکت تیم ملی نقشه کشیده و قصد دارد با کنار زدن کارلوس، روی این نیمکت بنشیند. مرد پرتغالی به صورت همزمان با انتقاد همه جانبه از فوتبال ایران، حاضر نبود این جایگاه را از دست بدهد و از امتیازهای ویژه قراردادش که تنها مختص فدراسیون مهدی تاج بودند، جدا شود. بر خلاف آن‌چه کی‌روش تصور می‌کرد، داستان برانکو و تیم ملی بعد از شکست مربی پرتغالی در جام ملت‌ها، جدی نشد. مرد کروات روی پروژه‌اش در باشگاه پرسپولیس تمرکز کرد و در رادار تیم ملی قرار نگرفت. بدون تردید اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد، حامیان مربی سابق تیم ملی به شدت علیه ایوانکوویچ موضع می‌گرفتند و اتهام علاقه این مربی به جانشینی کی‌روش را وارد می‌دانستند. برانکو در یک تصمیم هوشمندانه به تیم ملی نزدیک نشد و فدراسیونی‌ها نیز در مقطع فعلی ترجیح دادند به سراغ این مربی نروند و یک تنش تازه در اطراف تیم به وجود نیاوردند. پرفسور چند بار تاکید کرده که دوست دارد به تیم ملی برگردد و کار نیمه‌تمامش در این تیم را تمام کند اما هرگز از «زمان» رقم خوردن این اتفاق چیزی به زبان نیاورده است. شاید او دوباره یک روز در اطراف تیم ملی آفتابی شود اما حالا، ابدا موقعیت مناسبی برای قرار گرفتن او در این جایگاه نیست. 

 مرد کروات، هنوز به پروژه‌ای که در باشگاه پرسپولیس آغاز کرده وفادار است. او از 4 سال قبل تا امروز، کارهای بزرگی برای این باشگاه انجام داده و مدام سقف آرزوهای هواداران پرسپولیس را بالاتر می‌برد. تیمی که در 14 دوره لیگ برتر پیش از برانکو فقط دو بار با پروین و قطبی قهرمان لیگ برتر شده بود، حالا در 3 دوره با این مربی 2 بار جام قهرمانی را تصاحب کرده و قصد دارد برای اولین بار در تمام تاریخ‌اش، برای سومین قهرمانی متوالی در لیگ مبارزه کند. تیمی که در همه نسل‌ها و با همه مربی‌ها هرگز نتوانسته بود به فینال آسیا برسد، این کار را خیلی زود با برانکو انجام داد. آقای مربی علیرضا بیرانوند را به سطح فوق‌العاده‌ای رساند، محمد انصاری را که زمانی بازیکن مازاد استقلال بود پذیرفت و او را به عنوان یک ستاره تمام عیار به فوتبال ایران معرفی کرد، از شجاع خلیل‌زاده پراشتباه یک مدافع بی‌نقص ساخت، کمال کامیابی‌نیا را به عنوان یک هافبک معمولی از نفت تحویل گرفت و او را به یک ستاره تبدیل کرد، احمد نوراللهی و علی علیپور نیز زیر نظر این مربی، به بهترین فرم‌شان رسیدند و کارهای بزرگی برای تیم انجام دادند. ایوانکوویچ هنوز می‌تواند مهره‌های جوان بیشتری به پرسپولیس معرفی کند، هنوز می‌تواند ستاره‌های بیشتری برای این باشگاه بسازد، هنوز می‌تواند بازی‌های بزرگ بیشتری را در این تیم ببرد و هنوز می‌تواند جام‌های بیشتری را برای قرمزها به دست بیاورد. پیش از پیوستن به پرسپولیس، او معمولا در زمانی کم‌تر از دو سال از هر باشگاهی جدا می‌شد اما موفقیت در پایتخت، عادت همیشگی این مربی را تغییر داده است. او از این شانس برخوردار خواهد بود که در روندی فرگوسن‌وار، برای سال‌های بیشتری هدایت سرخ‌ها را بر عهده داشته باشد و سپس در موقعیت مناسب، به تیم ملی برگردد. تصمیم بازگشت به تیم ملی باید در شرایطی رخ بدهد که اقبال عمومی در مورد این مربی، به اوج رسیده باشد.  

 بهترین شکارچی‌ها، آن‌هایی هستند که برای رسیدن زمان درست شلیک، به اندازه کافی صبر دارند. برانکو ایوانکوویچ نیز به عنوان یک شکارچی ماهر، برای رسیدن به نیمکت تیم ملی صبر خواهد کرد. این تصمیم می‌تواند به سود «همه» باشد. از یک طرف هواداران پرسپولیس که نگران جدایی این مربی و فصل‌های پس از او بودند، فعلا می‌توانند این نگرانی را به سال‌های بعدی موکول کنند. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال نیز با تنش آشکار ناشی از مقایسه کی‌روش با برانکو روبرو نمی‌شود. از طرف دیگر نیز خود برانکو ثابت می‌کند که در دوران کارلوس نقشه‌ای برای جانشینی او نداشته و اساسا برای حضور دوباره در تیم ملی عجله‌ای به خرج نمی‌دهد. یک مربی دیگر می‌تواند برای چند سال در این جایگاه مورد استفاده قرار بگیرد و پس از پایان دوران حضور او در فوتبال ایران، همه چیز برای تکیه زدن پرفسور به تاج و تخت تیم ملی فراهم خواهد شد.