بسکتبال ایران برای جشن صعود به جام جهانی 2019 چین باید یکی از دو دیدار در تهران که برابر ژاپن و استرالیا برگزار می‌شود را با برد پشت سر بگذارد. به همین خاطر در چند وقت اخیر فدراسیون بسکتبال و سرمربی تیم ملی بارها اعلام کردند که پیگیر حضور حامد حدادی در تیم ملی هستند تا او را در انتخابی جام جهانی همراه تیم داشته باشند. ماجرای نیامدن حدادی به تیم ملی اما به دلخوری برمی‌گردد که ملی‌پوشان از توهین‌های مسعود قاسمی در پاسخ به اعتراض‌شان به شرایط تیم ملی داشتند. زمانی که بحث کمبودهای عجیب در اردوهای تیم ملی مطرح شد و با صحبت قاسمی سرپرست تیم ملی مبنی بر اینکه بسکتبالیست‌ها یادشان رفته در اردو گرسنه می‌خوابیدند، آتش اختلافات روشن شد. هرچند ترکش‌های این اعتراض‌ها بیشتر از هرکسی به ارسلان کاظمی خورد که برای دومین بار جایی در لیست تیم ملی پیدا نکرد. اما ماجرا برای حدادی متفاوت است. ستاره بسکتبال ایران بعد از اینکه مهران شاهین‌طبع با بیان اینکه به خاطر کشورت به تیم ملی بیا، تصمیم به نشان دادن پرچم سفید می‌گیرد. 

او با بیان اینکه به خاطر مردم و کشور موقتا کدورت‌ها را کنار می‌گذارد، آمادگی‌اش را برای همراهی تیم ملی اعلام می‌کند. اما درست به فاصله یک روز بعد از اعلام بازگشت حدادی، شاهین‌طبع مقابل او تابلوی ورود ممنوع می‌گیرد و اعلام می‌کند که حدادی را نمی‌خواهد! دلیل او این است که پیوستن حدادی به تیم در این برهه از زمان اجحاف در حق دیگر بازیکنان است. اینکه چطور فدراسیون و سرمربی که داعیه تلاش آوردن حدادی را داشتند، به ناگهان تا این اندازه تغییر رویه می‌دهند و با حضور بسکتبالیست پرافتخار ایران مخالفت می‌کنند، تنها جای تعجب دارد و بس. اینکه چرا فدراسیون تا این اندازه پشتیبان سرپرستی است که می‌توانست با عذرخواهی بابت صحبت‌هایش بسکتبالیست‌ها و تیم ملی را کنار هم نگه دارد، سوالی است که تنها باید از دل فدراسیون پاسخش را پیدا کرد.

نوعی لجبازی‌های بی‌منطق از سوی فدراسیون و سرمربی تیم ملی، تیم را از داشتن یک مهره باتجربه که می‌تواند بیشترین تاثیر را برای ایران داشته باشد، محروم می‌کند. البته سرمربی تیم ملی درها را برای حدادی نیمه‌باز گذاشته و صحبت از نیاز جدی به حدادی برای جام جهانی هم کرده تا فعلا بتواند جو را آرام‌تر نگه دارد اما نخواستن ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا به بهانه‌های غیر قابل پذیرش زمان اندک برای تمرین و اجحاف در حق بقیه آنقدر جای تعجب دارد که کمتر کسی سکوت می‌کند. تیم ملی که ستاره‌هایش را در سال‌های آخر بازی‌های‌شان به این ترتیب به سمت خاموشی هدایت می‌کند، قطعا آینده روشنی ندارد و البته کادر فنی که صداقت در توضیح نخواستن بازیکنانی مثل حامد حدادی و ارسلان کاظمی ندارد، مسیر بی‌دردسری را پشت سر نمی‌گذارد. اما در حاشیه جنجال نخواستن حدادی با تغییر 180 درجه‌ای کادر فنی، صمد نیکخواه‌بهرامی هم طبق گفته‌اش در ابتدای اردو راه آمریکا را در پیش گرفت و برای دو بازی روز پنجشنبه با ژاپن و دوشنبه آینده با استرالیا در چارچوب پنجره نهایی انتخابی جام جهانی، تیم ملی را همراهی نمی‌کند تا گل بود که به سبزه نیز آراسته شود!