پامپلونا در تهران!

جواد نکونام، اولین بازیکن ایرانی تاریخ لالیگا بود اما مدتی بعد، مسعود شجاعی هم در اوساسونا به او اضافه شد. این دو نفر در کنار هم کاری کردند که هواداران اسپانیایی از این باشگاه با لقب «ایرانسونا» یاد کنند. هر دو، سال‌ها برای این باشگاه به میدان رفتند و محبوبیت زیادی هم در پامپلونا به دست آوردند. حالا دست تقدیر این دو نفر را در قامت دو سرمربی در فوتبال ایران روبه‌روی هم قرار داده است. دو چهره محبوب در فوتبال ایران که سالیان زیادی از آخرین حضور مشترک‌شان در ترکیب اوساسونا سپری شده است.

آریا طاری

حریف صفر امتیازی!

در سه فصل اخیر فوتبال ایران، استقلال از هیچ حریفی به اندازه هوادار امتیاز جمع نکرده است. هوادار از زمان صعود به لیگ برتر، پنج بار روبه‌روی استقلال قرار گرفته و در هر پنج بازی شکست خورده است. اولین برخورد تاریخ دو تیم دو فصل قبل، با برتری یک بر صفر شاگردان فرهاد به پایان رسید. تیم مجیدی در بازی برگشت آن سال نیز تیم رضا عنایتی را با نتیجه دو بر یک شکست داد. فصل گذشته تیم ساپینتو در بازی رفت، هوادار را با نتیجه یک بر صفر برد. آن روز محمد محبی تنها گل بازی را برای استقلال زد. دیدار برگشت دو تیم اما با برتری ۶ گله استقلال تمام شد. مسابقه‌ای که جنجال‌های بزرگی علیه چند بازیکن هوادار به پا کرد. خیلی‌ها باور داشتند آن بازی، استقلال را قهرمان لیگ می‌کند اما درنهایت این اتفاق رخ نداد. بازی رفت دو تیم هم یک نبرد بسیار جذاب بود. مسابقه‌ای که هوادار در آن به دو گل رسید اما استقلال با یک بازگشت درخشان، همه امتیازهای این جدال را هم از آن خودش کرد. این یکی از بهترین بازگشت‌های فصل فوتبال ایران به‌شمار می‌رفت.

استقلال حتی اگر در بازی امروز بازنده باشد، باز هم شانسش را برای صدرنشینی در جدول لیگ از دست نخواهد داد. با این حال تیم نکو تنها تیم لیگ به شمار می‌رود که سرنوشت قهرمانی هنوز در دستان خودش قرار دارد. آنها ۱۰ فینال در پیش دارند تا شانس ایستادن روی سکوی اول لیگ را از آن خودشان کنند

دو از پنج

بازی ۶ گله فراموش‌نشدنی استقلال روبه‌روی هوادار، پنج گلزن مختلف داشت که از بین آنها، فقط دو نفر هنوز برای استقلال بازی می‌کنند. هنوز یک سال هم از آن بازی سپری نشده اما محمد محبی، مهدی قایدی و سعید مهری از استقلال رفته‌اند. از گلزنان آن روز اما آرش رضاوند و سیدحسین هنوز در استقلال هستند. این بازی، یک لحظه تاریخی برای حسینی بود. چراکه او موفق شد اولین گلش با لباس استقلال را بزند. هرچند که این صحنه سروصدای زیادی به پا کرد و در نهایت موجب عذرخواهی حسینی از مربی حریف شد. قطعا اگر آبی‌ها امروز صاحب ضربه پنالتی شوند، حسینی به هیچ قیمتی پشت توپ قرار نخواهد گرفت.

ستاره فراموش‌شده

نفر اول برخورد قبلی دو تیم در لیگ برتر، بدون شک مهرداد محمدی بود. بازیکنی که در یک نمایش شاهکار، دو بار دروازه هوادار را باز کرد و یک بار هم برای تیمش پنالتی گرفت. آن روزها به نظر می‌رسید مهرداد گمشده بزرگی بوده که استقلال پیدایش کرده اما این بازیکن حالا دوباره در تیم گم شده است. مهرداد این روزها به ندرت برای آبی‌ها به میدان می‌رود. او کاملا از فهرست نفرات مدنظر نکو برای حضور ثابت در ترکیب تیم خارج شده است. شاید هم بازی امروز با هوادار، بتواند محمدی را دوباره در این باشگاه احیا کند.

صدرنشین ۱۴۰۲

استقلال حتی اگر در بازی امروز بازنده باشد، باز هم شانسش را برای صدرنشینی در جدول لیگ از دست نخواهد داد. در حقیقت صدرنشینی این تیم در پایان سال ۱۴۰۲ از همین حالا مسجل شده است. با این حال تیم نکو تنها تیم لیگ به شمار می‌رود که سرنوشت قهرمانی هنوز در دستان خودش قرار دارد. آنها ۱۰ فینال در پیش دارند تا شانس ایستادن روی سکوی اول رقابت‌های لیگ برتر را از آن خودشان کنند. آیا اولین قهرمانی نکو در قامت یک مربی در فوتبال ایران، همین فصل به دست خواهد آمد؟

تماشاگر در کار نیست؟

به نظر می‌رسد همانند دیدارهای دیگری که در این بخش از تهران برگزار شده، این بازی هم بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. هرچند که باشگاه استقلال رسما به این موضوع اعتراض کرده است. هوادار که برخلاف نامش هواداری ندارد اما برای استقلال مهم است که در حضور تماشاگرانش به میدان برود. فصل گذشته اتفاق مشابهی رخ داد و در نهایت قرار شد بازی پرسپولیس و پیکان با میزبانی پیکان در آزادی برگزار شود. البته که با توجه به بازی پرسپولیس در آزادی در همان روز، بعید است این اتفاق برای آبی‌ها شکل بگیرد.

حداقل دو گل می‌زنند

هوادار این هفته‌ها با مسعود شجاعی، به لحاظ هجومی تیم جالبی بوده است. آنها در سه بازی اخیر با شمس آذر، ذوب و تراکتور حداقل دو گل در هر بازی به ثمر رسانده‌اند. البته که هوادار در این سه بازی، هفت گل هم دریافت کرده و مسعود باید خیلی بیشتر از این‌ها روی قدرت دفاعی تیمش کار کند. روی کاغذ، بعید به نظر می‌رسد این تیم هیچ امتیازی از صدرنشین این فصل لیگ برتر به دست بیاورد.