آریا رهنورد

زمزمه‌ها در مورد خرید خارجی جدید سپاهان یعنی عیسی عباس، هر روز بیشتر می‌شود. عیسی در نبرد روبه‌روی استقلال، اصلا خوب نبود و مایه‌های یک فوتبالیست درخشان را ظاهر نکرد. او هفتمین بازیکن خارجی سپاهان است که در دوران ژوزه مورایس جذب می‌شود. از 6 خرید قبلی تیم هم، فقط یک نفر چیزی به سپاهان اضافه کرده و در حد و اندازه‌های یک ستاره برای این تیم بوده است. شاید اگر مورایس خریدهای خارجی بهتری انجام می‌داد، نتایج ایده‌آل‌تری را نیز در سپاهان به دست می‌آورد.

الویس کامسوبا؛ گمشده در کناره‌های زمین

این بازیکن اهل بروندی که قبل از پیوستن به سپاهان برای چند تیم مهم در فوتبال استرالیا بازی کرده بود، در اصفهان هرگز موفق ظاهر نشد. الویس 14 بار در لیگ برتر و یک بار در جام حذفی برای تیم مورایس به میدان رفت و باشگاه عذرش را خواست. او در این مدت فقط دو پاس گل داد و هرگز گلی برای طلایی‌ها نزد. مقصد بعدی این بازیکن بعد از ترک سپاهان نیز خودش گویای کیفیت او بود. کامسوبا به تیمی در لیگ اندونزی پیوست!‌ 

رناتو داسیلویرا؛ نیامده رفت

سپاهانی‌ها حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز می‌کردند اما این مدافع میانی بلندقامت فقط 13 بار در لیگ برتر و یک بار در جام حذفی برای تیمش بازی کرد. رناتو در این 1170 دقیقه، دو اخطار گرفت و نهایتا تا نیم‌فصل در سپاهان دوام آورد. او این روزها به سطح دوم لیگ برزیل یا همان سری بی برگشته و در کشورش فوتبال بازی می‌کند. رناتو در سپاهان، هرگز چهره‌ای از یک مدافع مطمئن نداشت و نتوانست در این باشگاه از فوتبال ایران، خودی نشان بدهد.

نیلسون جونیور؛ سلطان سوتی! 

این مدافع، بیشتر از سایر مهره‌های خارجی در سپاهان دوام آورد اما هر چقدر که زمان جلو رفت، عملکرد او در این تیم بدتر شد. نیلسون فصل گذشته بازیکن مهمی برای سپاهان بود اما در این فصل آنقدر سوتی داد و اشتباه کرد که باشگاه قید ادامه همکاری با او را زد. جونیور در مجموع 31 بار برای طلایی‌ها به میدان رفت، یک گل زد، یک پاس گل داد، دو کارت زرد گرفت و یک بار هم از زمین مسابقه اخراج شد. او پس از عملکرد فاجعه‌بار در بازی خانگی با ملوان، دیگر هرگز برای سپاهان به زمین مسابقه نرفت. نیلسون هم به کشورش برگشت تا در سری بی فوتبال بازی کند.

مانوئل فرناندز؛ برای فوتبال نیامده بود!

مانوئل فرناندز با رزومه فوق‌العاده‌ای به سپاهان آمد. او سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس و لیگ پرتغال را داشت و برای تیم‌های بسیار مهمی بازی کرده بود. با این حال به نظر می‌رسید این بازیکن در زمان ورود به فوتبال ایران، خیلی حال و حوصله فوتبال بازی کردن را ندارد. او فقط 14 بازی برای سپاهان انجام داد و توانست یک گل هم برای این تیم بزند. هافبک‌های جوان سپاهان به مراتب موثرتر از این بازیکن بودند و فرناندز خیلی زود از سپاهان رفت. جالب اینکه او پس از ترک فوتبال ایران به هیچ تیم دیگری ملحق نشد و بدون تیم ماند.

ایگور کاتاتائو؛ سوءتفاهم در سپاهان

یک وینگر دیگر و یک اشتباه بزرگ دیگر. ایگور کاتاتائو نیز تحت هیچ شرایطی در قواره‌های بازی برای سپاهان به نظر نمی‌رسید. او فقط 12 بازی برای سپاهان انجام داد و در این مدت تنها یک گل و یک پاس گل داشت. بدون شک اگر مورایس به جای جذب او یک وینگر بهتر جذب می‌کرد، سپاهان صاحب فرم بسیار بهتری می‌شد. این بازیکن به هیچ وجه شایستگی پوشیدن پیراهن سپاهان را نداشت.

برایان دابو؛ این یکی بد نبود!‌

زمان زیادی طول کشید تا دابو اولین بازی‌اش را برای سپاهان انجام بدهد. اصرار سرمربی تیم اما بی‌دلیل نبود و دابو بازی‌های خوبی برای سپاهان انجام داد. او البته یک بار سابقه درگیر شدن با مورایس در کنار زمین را هم داشته اما فعلا رابطه بین این دو نفر، پایدار مانده است. نه اینکه دابو یک سوپراستار باشد اما حداقل از همه خارجی‌های دیگر این دو فصل برای سپاهان بهتر بوده است. دابو تا امروز 16 بار با پیراهن سپاهان به میدان رفته و دو پاس گل هم برای این تیم داده است. هر دو پاس گل او البته در یک بازی برای این تیم به ثمر رسید.

عیسی عباس؛ همه نگران این خرید

خرید جدید طلایی‌ها تازه به این تیم اضافه شده است. عیسی عباس، اصالتی غنایی دارد و پیش از این برای چاوز در فوتبال پرتغال توپ زده است. روی کاغذ، رزومه او بد به نظر نمی‌رسد اما عیسی کار سختی برای درخشیدن در این تیم خواهد داشت. چراکه وینگرهای خارجی تیم قبل از او، چهره‌هایی بسیار ناامیدکننده بودند. عیسی مدتی نیز در عضویت باشگاه ماینتس در فوتبال آلمان قرار داشته است. او یک نیم‌فصل زمان دارد تا ثابت کند که خرید خوبی برای سپاهان خواهد بود.